torsdag 11 december 2014

Festernas fest.........

Jag hade ganska bra utsikt över festen från vilfåtöljen och inget fotoförbud var det heller......men eftersom fotografen inte är proffs, kameran sådär och foton tagna i all hast från TV så finns det ju lite i övrigt att önska
Visst ser väl vår huvudstad pampig ut ur detta perspektiv?

Jag beundrar kockar och övrig personal för ett fantastiskt arbete. Hur är det bara möjligt att servera 1330 personer vid sittande bord....samtidigt? Och med varm huvudrätt!
Tycker det är jobbigt med 6 personer.....men såklart då är man ju ensam bland kastrullerna.

Bland det trevligaste att se på är naturligtvis Kungafamiljen. Med glänsande smycken och fina håruppsättningar mm
Drottningen var som alltid fantastisk. Hon är ju inte tonåring längre...

Kronprinsessan Viktoria gör väl ingen besviken utom etikettsbrottet ( enligt Ribbing) att bära Ordensband direkt mot hud som hon uttryckte det.
Av Prinsessan Madeleine syntes inte mycket denna kväll men hon är ju alltid lika vacker
Har redan läst i Aftonbladet att Sofias klänning inte fick godkänt......Jag tyckte hon var ungdomligt fräsch och vacker och tittade så förälskat på vår Prins under middagen
Däremot tycker jag att Annie Lööf är betydligt snyggare i vanliga fall och denna håruppsättning tycker jag är helt misslyckad. För mycket av allt!
Blommorna var helt fantastiska. Ja, hela salen glimrade ju av festdukningen, precis som det ska vara.

Slutligen kan jag inte annat än beundra gästerna , speciellt Kungafamiljen som har "allas ögon riktade på sig, som förutom alla förberedelser med frisyrer osv, var på prisutdelningen och sedan satt vid middagsbordet ca 5 timmar.......utan att lämna bordet för att "pudra näsan".....

Det var mina intryck och  några bilder från festen som denne man bjuder oss och en stor del av världen på
Vi ses nästa år igen!

2 kommentarer:

  1. De flesta som klär upp sig tenderar att se sämre ut än till vardags. Ja, så tycker jag. Kajsa Bergqvist är ett exempel.

    SvaraRadera
  2. jaa, du Maj jag tyckte inte om kungliga Balettakademin, så konstidt de dansade, de krälade ju mest på golvet. Men operasångerskan var underbar, har letat som en stolle i dag och goglat men vet inte vad honn heter.. Så fantatiskt hon sjöng. Har hört henne förut och hon var lika duktig då. De talade ji om i går när Sofias känning kom på tapeten att det är en ung disigber som gjort denna. Den var för glittrig för mig merd.
    men det spelar nog ingen roll hur de kläder sig, det blir fel ändå. Och jag gala käring som inget vet om mode eller så, skall vara tyst. Skönt att prata med dig med Maj.
    God kväll önskar jag kamrat Hajan

    SvaraRadera