tisdag 2 december 2014

Fått en "utmaning"........

Läser en blogg som handlar om ett liv i husbil i södra Europa. Jag hade tidigare en husvagn men jag kom aldrig att resa utanför Sveriges gränser utan den användes främst för att träffa vänner på semestern.....men ibland fantiserade jag om att åka på lång semester när jag blev pensionär.....men livet kom emellan

Bloggen heter Ulla & Bengt på äventyr, länk HÄR

Nu är det så att jag fått en "utmaning" att svara på några frågor och sedan skicka utmaningen vidare. Man väljer ju självklart om man vill besvara frågorna .

1) Vilket livsmedel har du svårast att vara utan?

Frågan kan ju tolkas på olika sätt. Spontant är det ju dryck av något slag som jag, människan, inte kan vara utan så länge. En roligare tolkning är vad av allt det goda som finns att äta väljer husmanskost. Där väljer jag nog något som kanske inte är så vanligt att önskas sig: Bruna bönor. Det tröttnar jag aldrig på. Gärna med isterband och kanske potatis Mums!

2) Vilken är den godaste efterrätten?

Jag älskar efterrätter! Men hur ska man kunna välja här......tror det får bli något med glass. Riktigt god vaniljglass med punsch över och choklad.  Att krossa en " godispunschflaska " är enkelt och supergott!

3) Vad tränar du helst?

Här blir det enklare. Av privata skäl kan jag inte träna fysiskt så mycket, så vanliga promenader blir det för min del. Sen kan ju frågan tolkas till att "träna hjärnan" .  Tex läsa mycket, blogga spelar Wordfeud med vänner osv

4) Bästa träningsredskap?

Ja här får jag svara "min kropp" (se fråga 3) . Dvs mina ben/fötter är det jag får sätta främst

5) Vad är du tacksam för just nu?

Det första jag kommer att tänka på som jag är tacksam för, det är att jag är född och lever i ett land som trots medias mfl  krisrapporter är bland de bättre länder i världen att leva i.

På ett personligare plan är det nog inköpet av mitt nya skåp och som alltid mina vänner/familj
överdelen av skåpet, sååå vackert!
Det här blev mitt svar på utmaningen som jag skickar vidare till

*Snäckskalsdalen

*Blommiga Rutan

*Högagärde

*Rose Garden Malevik

*Andra året i Hjo

Hoppas ni gillar utmaningen men såklart måste man inte svara. Men det vore trevligt om ni gjorde det

KRAM från Lyan

1 kommentar:

  1. De frågorna klarade du galant. Lussebullarna ser goda ut....

    Du menade väl att hänvisa till min blogg som heter "Ulla och Torgny på äventyr"

    Trevlig Advent!

    SvaraRadera