söndag 30 november 2014

Nu blir jag upprörd........

Mitt i julpyntandet (jag har inte så mycket) sitt jag här och läser denna artikel i dagens DN, nätet 
Jag blir både förb-d och upprörd när jag läser detta. I artikeln (finns att läsa HÄR) framgår att man gjort en enkät där pensionärerna påstås hellre välja högre kvalitet än att höja priset. I nuläget kostar deras mat 45 kr.
Kostchefen påstår att kostnaderna måste täckas! När man ser bilden av dessa pannkakor som påstås ha hög kvalitet undrar jag hur det är möjligt att de kostar 45 kr/matlåda. Antar att beloppet till största delen ska täcka personalkostnader och övriga kringkostnader för inte kan det var till pannkakorna......och hur mycket kostar lite sylt eller några gurkskivor......??

Hörde på radion att julhandeln i år väntas omsätta nya rekordbelopp och att genomsnittsjulklappen kostar ca 800 kr.
Så ni som i denna kommun och kanske andra vill ge era äldre en uppskattad julklapp kan ju köpa sylt,inlagd gurka mm och fixa till en delikatesskorg......för sylt är visst gourmetmat i Ragunda!!

Vi som var med på den tiden Hasse & Tage var i toppform minns väl denna klassiker. .... den som inte vill mata duvor i parken......Ligger mer allvar i den än man kan tro
Klicka på länken HÄR  och lyssna

 

1 kommentar:

  1. Underbara Maj, och underbara Hasse och Tage. Det är ju som det är, såg
    om eländet i går på Tv, De drager ju in på allt som gäller vård av oss åldre.
    Oftast nu för tiden glömmer dom oss också. De sitter till och med oach dör på sin balkong, för de har glömt bort att de dragit ut dem. Jaa Du Maj vi får se.
    trevlig Advent i alla fall,kram Hajan

    SvaraRadera