måndag 8 september 2014

Slappat .....

Det flyter på här i Lyan......jag har .inte gjort något speciellt spännande Men såklart var det speciellt i lördags när Farmors Fia kom på besök!!

Vilken underbar energi och allt är såååå spännande att upptäcka.
Fia har en egen korg med Nallar här hos mig och sen har jag ju alla mina egna "samlarnallar". Det verkar hon gilla! Vid tillfälle ska jag köpa lite prylar att rita/måla med för det börjar hon gilla och det finns väl ingen Rembrandt eller annan känd konstnär som slår de första barnteckningarna!!

Idag har vi från regndropp till riktiga skurar så det blir att vara inne idag. Fortsätter på min bok
Analfabeten. Men det går lite trögt! Började med Skuggpojken men lade den i högen "läsa senare".

Senare blir det väl som vanligt tv......kanske fotbollen, men om det inte verkar vara en bra match blir det nog TV8 för min del.

Ni som känner igen något som jag ev skrivit tidigare får stå ut med reprisen för jag skriver snabbt och om det som "just nu" dyker upp .

Bästa att passa på att önska er som tittar in en TREVLIG VECKA om jag hoppar över bloggen några dagar. Kram på er som tittar in hos mig



3 kommentarer:

  1. Åh Maj, vilken ljuvlig bild på lilla Sophie i din säng. När Martina tog Studenten den 13 Juni, hade jag gjort ett album med alla gamla teckningar hon gjort när hon var pytteliten. Varvat med bilder från barndomen- Vet Du hon kommer hem i morgon på sin 19 årsdag, ifrån Mallorca. De har varit där en vecka nästan hela klassen.
    Jag har lämnat ett kuvert till Per som han får lämna till henne. med en slant i. Hon har jobbat hela tiden i sommar. Hoppas hon hittar något bra jobb nu.
    Pengar växer ju inte på träd. kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Vilket fint tjockt hår din Fia har. Så underbart när hon hälsar på förstår jag...Jag har läst "Mormor hälsar o säger Förlåt"...Tyckte om den, jag hade lite svårt att komma in i den men efter några kapitel så var jag fast... väckte lite tankar och berörde på ett lite djupare plan... det gillar jag...Spännande att höra vad du tycker sen... Ha en fin vecka du med... Kram från oss /GSch

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig lite Fia du har där.. Så mysigt att få gosa en stund med henne.. Mina barnbarn har blivit lite för stora att gosa med nu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera