söndag 17 augusti 2014

Köpa Avacado är svårt......

Som ni vet om om ni läst äldre inlägg köper jag ju mat numera från Mat.se. Klart att utbudet inte är detsamma som i en stor mataffär men ingenstans har jag hitta så fina grönsaker och frukter som hos Mat.se
Säljs med texten " åt direkt" och de är jättefina
Något dyrare men det är det värt! Jag handlar bara därifrån 1 g/vecka och såklart kan jag ju inte äta upp all mat första dagen så ät direkt blir ju flexibelt. Har inte sett sådana i mina affärer men det finns väl i välsorterade.....

DÄREMOT hittade jag ett tips någonstans på nätet hur man ska kolla om en Avacado är bra. Kan man kanske inte göra i affären men om man har dem hemma och väntar gäster eller så......
Jag hade nog haft den ca 5 dgr i kylen.......Jag vet inte om tipset är att lita på men det fungerade ju denna gången.

Ja så är friidrotten slut för denna gången och nu kanske det blir tid att plocka fram stickningen, läsa mer och kanske packa upp någon flyttkartong.....

Ikväll blir det nog Millenium i SVT1 istället för ekonomidebatten eller kanske båda. Har inte bestämt mig än. TV3 visar en film med min idol G Clooney . Jag vet inget om den men 4 **** har den fått.....

Vi kanske ses i biosalongen hälsar jag.nej det här är varken Michael Blomqvist eller George Clooney



4 kommentarer:

  1. Jag älskar avokado, men det är inte alltid lätt att hitta fina exemplar. Det blir Miss Marple för min del ikväll. Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!
    Vad smidigt att handla mat via nätet, o bra tips om avokadon:)

    Sambon sitter o kollar på nån dokumentär på tv:n så jag passar på att blogga istället.

    Ha en trevlig kommande vecka,
    Kram Jenny



    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket bra knep, Du lär ut , det är verkligen svårt ibland. men mycket
      gott med räkor och annat.
      Idag har jag varit på promenad BLÅSIGT MEN SKÖNT.

      Radera
  3. Avokado är bara så svårt. Jag har också haft ett inlägg om detta, och jag hade läst om någon som bott i Brasilien i 30 år och lärt sig precis detta där. Och jag vet inte heller om det fungerar till fullo här där man säkerligen lagrat avokadon på alla möjliga konstiga sätt, kanske det är lättare om man bor i "rätt" klimat. Men en bra riktlinje är det och din såg väldigt fin ut.
    The Descendants var det väl som gick igår, den har jag sett och den är bra. Jag vet inte vad det är med George Clooney, jag tror det är hans röst som jag tycker det är något speciellt med. Men han verkar trevlig, helt klart och bra ser han ut, helt klart.
    Jo, ormgrop, det är när man drar isär två gästsängar och däremellan lägger madrasser på golvet, sen kan alla kravla runt som dom vill, alltså i det här fallet mamma med tre döttrar. Barnen älskar det och mamma, så där.
    Agneta kram

    SvaraRadera