söndag 3 augusti 2014

I natt tog jag risken.......

Jag har skrivit många gånger om värmen i lyan och på min altan......Nu är jag urtrött på denna värme och önskar mig runt 22 grader......
VAD ska man ta sig till? Kan ju inte tillbringa natten i trapphuset där det är lite svalare men inte så bekvämt att sova där om man tänker efter.....

Så igår (och kanske inatt med) fick det bära eller brista. JAG SOV MED ÖPPEN DÖRR!!

Som ni fattat bor jag på bottenvåningen för annars hade jag ju ingen altan. Dörrspärren fungerar inte så hela "balkongdörren" kan blåsa upp när som helst......djurlivet är ju aktivt med stora och små kaniner, katter naturligtvis och det allra värsta för mig är diverse insekter.

Risken eller chansen att någon person skulle hoppa över staketet bedömde jag som väldigt liten eller den risken tog jag......

Har spetsgardiner, långa, bla för att dagtid kunna ha dörren öppen och insekterna förhoppningsvis utanför




Lite svalare blev det nog och jag sov ganska bra med vissa avbrott för "damrummet"......

Dumt tycker nog en del men jag stod inte ut !!

Ikväll är det repris på Millennium samtidigt som det är Miss Marple på tv7. Varför måste båda börja kl 21 undrar jag som älskar rolltolkningen " L Salander" och lilla skärpta gumman i hatt och handväska!

Nu är jag klar med min matbeställning från Mat.se och ska kolla runt lite bland blogginläggen. Jag läser många men kommenterar inte alla.

TREVLIG SÖNDAGSKVÄLL

4 kommentarer:

  1. Nöden har ingen lag brukar vi säga så då måste man ta till drastiska åtgärder .Jag svarade tydligen på ditt mejl på samma gång du skrev kommentar till mig ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Hej lilla vännen. Det skulle jag aldrig tordas. Jag förstår att det är varmt, jag har alla mina fönster öppna, men jag bor ju en våning upp- Ser Du om någon mer har öppet,
    till sin marklägenhet. Här stod det i går om en i Norrköping som varsnade att det gick en inne i lägenheten. Hoppas Ni får svalare, Tänk Dig för. Önskar Harriet

    SvaraRadera
  3. Modigt gjort! Och skönt att det gick bra, inte så kul att vakna med djur i rummet!
    Har du provat med fläkt i rummet? Tycker att det funkar ganska bra.

    Jättesnygg sjal i förra inlägget.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Man får lov att leva lite farligt ibland;) Nu kommer det nog snart svalare väder.
    Jag valde miss Marple. Bara älskar att ligga i soffan och titta på den typen av serier. Då får jag vara helt själv:)
    /susan

    SvaraRadera