söndag 8 juni 2014

Roligt och trevligt idag med......

Jag tillhör dem som tycker det är fint med lite flärd i form av fina kläder, spännande frisyrer, vackra parkanläggningar mm......så jag var glad när jag kunde titta lite på Prinsessans Leonores dop idag.

Ja inte från kyrkan för som vanligt kom min inbjudan väl bort i posthanteringen.... Jag lyckas ju aldrig ta klara skarpa bilder från tv men fortsätter med det iallafall.
Prinsessan Leonore med familj såg strålande ut men jag missade med kameran vi mottagningen när hon låg i en väldigt fin vagga och bara var hur söt som helst.
Jag tog extra tid på mig för att kolla in gästernas kläder mm och som så ofta annars är det ju Prinsessan Viktoria som intar första platsen tätt följd av vår Drottning.
Vilket vackert ansikte vår blivande Drottning har
och så lilla charmtrollet....

 På eftermiddagen var jag hos min yngste son ,för första gången, i hans lägenhet. Jättefin lgh med utsikt än så länge (kanske blir det ett nybygge framför) över inloppet till Göteborg. Vi gick utefter kajen, såg de stora Stena färjorna och till sist blev det lite mat idag med. Kanske inte det allra bästa jag ätit men eftersom jag använde mitt sk Enjoyhäfte där man får 2 maträtter och betalar bara för 1 så får det passera.....

sjätte våningen

Trevlig kväll önskar en trött Lady i Lyan.........

2 kommentarer:

  1. Visst är Victoria vacker och jag tycker precis som du om att titta på lite festliga kläder. Man måste få frossa i sånt också ibland allt elände som visas på TV. Kram

    SvaraRadera
  2. vilket toppen-läge din son verkar att få i sin nya lägenhet. Det var ett fint dop
    jag till och med ät min middag inne i vardagsrummet. Pasta och god vitlökssås.
    En glassbåt och kaffe till efterrätt.
    Avslutade i kväll med The Paradise . Nu skall jag lägga mig och läsa lite.
    Ha det bra Maj , jag försöker så gott jag kan själv. kram från Hajan.

    SvaraRadera