lördag 7 juni 2014

Överraskning på Pingstafton.......

Mina kära vänner överraskade med en utflykt till Blomstermåla Värdshus-Särö. Mer att läsa om Blomstermåla finns HÄR  Skulle tro att det är ett par mil från Lyan och dit.....
Ett fantastiskt väder där jag först tyckte det blåste för mycket men vi hittade ett utmärkt bord i lä . Det fanns uppsatt plexiglas men det märkte inte jag.......så vi satt ute i solen och njöt hela tiden av utsikten, den goda Fisksoppan, glass, fiskmåsar och allt som hör till en lyckad dagvid havet!

Så underbart skönt med sol och trevliga vänner att prata med!
På hemvägen fick jag tillfälle att stanna till vid blomsterförsäljaren som just höll på att stänga men jag lyckades hinna med att köpa en växt/krydda i lagom höjd och passande färg till "lilla Medelhavet"....
Stäppsalvia heter den och jag har aldrig haft en sådan förr. Läs mer HÄR






TACK kära vänner för en supertrevlig dag!

Till er som ev hinner titta in önskar jag fortsatt trevlig kväll från Lyan /M

3 kommentarer:

  1. så härliga vänner du har som tog dig med ut .Så fint arrangerat du har dina blommor,trevlig pingstafton ,nette

    SvaraRadera
  2. Sådan trevlig överraskning Maj, jag kände hur glad Du blev. Visst är det underbart med goda vänner. Så gott med Fisksoppa, det älskar jag. Inte visste jag att Blomstermåla ligger vid havet. Jag trodde det lå g i mörkaste Småland.
    Har aldrig varit där, skall läsa på det du visar i din blogg.. Själv har jag sett på den underbra serien Mr Selfridge., i morgon skall jsg vara med på dopet.
    Trevliga växter du satt, hoppas de tager sig nu. Stor kram från gamla Hajan

    SvaraRadera
  3. Fint med stäppsalvan! Liknar ju lavendel. Passande komplement till medelhavshörnan. Javisst är det fint på Blomstermåla! Hajan, jag tror Blomstermåla finns lite varstans. Vi hade ett i Värmland också. Kram! Gunnel

    SvaraRadera