torsdag 19 juni 2014

Önskar trevlig helg.....

Alla har vi väl våra minnen från firandet av Midsommar.....från ungdomstidens förväntningar på denna speciella natt/kväll och fram till morgondagens firande......för mig är nog denna bild en vy jag förknippar med midsommar
Finns lite mer att läsa här om du önskar veta lite mer om bakgrunden till firandet av Midsommarafton


Bjuder på lite musik också
 Midsommarvaka  ,lång,  men man kan ju lyssna lite grand  HÄR

 Man kan ju bara inte missa Smågrodorna, eller hur? HÄR


TACK för önskningarna om en Glad Midsommar och jag önskar er detsamma

4 kommentarer:

  1. När jag var ung , då plockade man blommor och lade under kudden på kvällen.
    Vi var mer romantiska tror jag Maj. Nu har de så bråttom ungdomarna med allt, Vi var mer mogna också, jag var ju 19 när Bruno och jag gifte oss. Herre Gud jag känner ingen i den åldern som kan bilda ett hem. Då menar jag med alla sysslor som hör till det. Nu hinner de ju inte varken att laga mat eller städa. Men jag klagar inte på någon
    men kära nån så främmande de är med allt. Nej jag älskar alla mina ungdomar med hull och hår.. Jättebra inlägg Maj du har. Ha det riktigt bra nu, kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Önskar Dig en fin midsommar Maj.
    Kramen Eva

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket midsommar fägring du bjuder på!
    Tackar särskilt för Sjösala vals , sååå fin!
    Hoppas du hade en skön midsommar .
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  4. Tänk så många midsommar-aftnar man firat i sitt liv. Den ena var inte lik den andra..

    Kram Maidi

    SvaraRadera