torsdag 5 juni 2014

Liten rar historia

Oj vad tiden rusar iväg och jag hinner inte alls med. Tycker att jag har dålig koll på veckor,röda dagar osv och plötsligt kom jag på att det inte bara är Nationaldagen imorgon utan också Pingsthelg.....

Det var då minnets arkiv gjorde sig påmint och denna lilla rara historia kom för mig

- Hästarna som stod i hagen och tittade neråt vägen.....

- Du....det var nog inte hingsten som skulle komma....det är Pingsten


Fortsatt trevlig dag önskas från Lyan

2 kommentarer:

  1. hejsan Maj och tack för dina rara kommentarer hos mig. <denna historia du berättade
    körde min man med ibland . Visst bliver man veckovill, det har varit en underlig vår
    tycker jag. Vet inte var alla dagar tager vägen .Man hinner inte riktigt med tycker jag.
    Jag bryr mig inte så mycket om helger och sådant, Midsommar firar vi alltid hos Cajsa. I år bliver det alla småbarn med., alla familjerna. Men jag skall inte vara kvar
    utan vill komma hem till mig själv, det är väl åldern som tager ut sin rätt, och
    inte tager jag något starkt egentligen heller, bara när min väninna kommer över
    då tager vi en Sherry och en litern hutt till maten. I går skrattade jag åt Mary när hon sa, man kan inte säga att vi råsuper precis , det är samma flaskor vi har ännu.
    Men det bliver lite festligt med små glas ibland. Ha en bra dag i morgon det är skönt
    att det finns TV . kram från Hajan.

    SvaraRadera
  2. Kul historia! Har inte hört den tidigare, Kram! Gunnel

    SvaraRadera