torsdag 26 juni 2014

Lite av varje.....

Antar att jag inte är ensam om att ha eller har haft funderingar om Ondskan i andra Världskriget och varför vi vet så lite om det första Världskriget. Detta med "skotten i Sarajevo".......och orsakerna som vi lever med än idag..
Svt visar fn två helt otroligt bra program som behandlar detta

* Adolf Hitler-Ondskans förförelse /jag har sett två av tre avsnitt

*Det stora kriget som startade ikväll med avsnitt 1 av 8 (första Världskriget) länk HÄR till mer information
om "varför ett första Världskrig

Detta  kanske inte alla tycker var någon trevlig sak att skriva om men allt är väl inte fotboll, sol och semester?

Idag var det dags för matleverans igen. Lätt att det blir många varor när man inte riktigt ser hur mycket man handlar

Bland inköpen finns en för mig ny favorit som jag mötte första gången på Midsommarlunchen
Jag visste inte ens att det fanns alkoholfritt öl! Att jag skulle dricka och köpa det hade jag aldrig tänkt mig!!
MEN jag måste säga att jag blev överraskad. Så gott och fylligt! Här blir det ***** från mig.

Köpte en Mariestad också men den har jag inte smakat ännu. Har ni druckit och gillar denna sorts öl ?
sen var det några paket inhandlade från nätet bla detta


Måste säga att jag var väldigt förvånad över den STORA kartongen och var övertygad om att de packat ner fel vara.
Men det var rätt Undrar över miljötänket bla när man packar en så liten vara (jmf med mobilen) i denna jättekartong. Inte att undra på att vi får ett sopberg, eller hur?

Sen är jag glad över att problemen med Blogger fn är borta. Utan att jag gjort någonting och nu är det lätt igen att se vem som uppdaterat sin blogg trots att det är ledigt och många har semester.
Sommarkram till er som tar er tid att titta in till mig

4 kommentarer:

  1. Jag såg avsnittet om 1;a Världskriget igår och fann det mycket intressant.
    Vilket vansinne att så många människor slogs med varandra. När sedan kanoner och flygmaskiner kom med i bilden så blev förödelsen hemsk.
    Det låter bekvämt med matkassar. Men hur är det - blir det inte för mycket ibland. Gör du upp matsedel för veckan?
    Det är fredag och veckohandling. Bilen gick sönder igår så det blir inte så många kassar. Vi har Coop Extra på promenadavstånd.
    Ha en trevlig helg.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  2. Alla krig är ofattbara, hur människan kan va så ond! :( Bara druckit Mariestads vanliga öl och det var ok till mat. Gillar inte öl men ibland till viss mat är det ok. Oj det var en STOR låda till en liten en!! Man kan undra...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Det är bara bra att det visas annat än fotboll och annan sport tycker jag. Vi får absolut inte glömma alla hemskheter under krigen, så de förhoppningsvis inte upprepas. Men tyvärr så blir det nog inte så. Det finns grymma människor i vår tid också. Kram

    SvaraRadera
  4. Jag vill bara önska dig en trevlig helg och tack för födelsedagshälsningen!
    Må så gott!

    SvaraRadera