tisdag 10 juni 2014

10 juni 1902.........

föddes min fina pappa som jag bara har goda minnen av . I min gamla blogg finns ett inlägg där jag "tittar i gammalt album" Har kopierat några bilder därifrån och börjar med Pappa och mig.....Länk HÄR
Om ni läser gamla bloggen har jag skrivit mer om bilderna där men jag lovar att jag bara har goda minnen av mina föräldrar. Synd att pappa var 43 år vid andra världskrigets slut då jag föddes och jag var 36 år när jag fick min första son.
På så sätt fick han ju tyärr inte uppleva sina barnbarn och mitt barnbarn , min lycka.

Idag var jag med Mommo och hämtade Fia från dagis. Det är underbart när hon nu ropar Hej Fammo när hon ser mig
Spännande att läsa tidningen. Kanske finns något smaskigt recept?

Många tankar till två personer som är mycket viktiga för mig/ Dotter och Fammo

3 kommentarer:

  1. Så skönt att ha vackra minnen från sin barndom, det är inte alla förunnat. Tänker på alla barn som far illa idag, hur ska de minnas sina föräldrar? Å barnbarn...vilken lycka att vi har dom! Sen gäller det att hänga med i svängarna, tänk all teknik som de tar för självklar och en annan sliter sitt hår för att förstå...
    Ha det gott i sommarvärmen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. så fina bilder Du visar, både från dåtid och nutid. Visst är det härligt med de små liven.
    Jag har också hetat allt utom mormor och farmor, när de var små. Mest roligt har vi nog haft når de sa, Martina kan säga farmor nu. hon kallade mig för Lammull,
    det kanske lät som farmor i hennes små öron.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Det är så mysigt att titta på gamla svartvita bilder från barndomen.. Många minnen kommer fram då..
    Kram Maidi

    SvaraRadera