söndag 11 maj 2014

Skrattyoga......hahahahaha

Skrattyoga har jag hört talas om och ska jag vara ärlig så har jag utan att veta så mycket om det, tyckt att det verkar lite "löjligt"........Vuxna personer som låtsas att skratta ibland skuttande runt i en ring....

MEN idag har jag ändrat mening......I morgonprogrammet på TV4 fick man se exempel på hur det kan fungera i verkligheten. (finns inte fn på tv4 play) Efter en introduktion fick gästerna, bla den skeptiske Stefan Einhorn, i uppgift att låtsas som om man var i 100-års åldern och letade efter sina löständer . Inget prat utan läpparna ska"vikas in omkring tänderna" och sen var det bara mimik som gällde.

Nu krånglar bilduppdateringen , antingen blir det flerdubbelt eller vad vet jag.......nytt försök
Jag provade själv framför spegeln och det dröjde inte länge förrän jag storskrattade!! Hade jag aldrig trott.Sen har jag testat flera gånger och skrattat-fnissat hela dagen.......minns inte när jag skrattade så innerligt på länge!
Har någon av er erfarenhet att skrattyoga. Det finns mycket skrivet på nätet och en länk är HÄR

Jag blev så inspirerad av "100 års teamat" att jag för första gången hyrde film och valde

och det kan jag säga att om jag bara hade sett filmen så hade jag inte gillat den. I filmen får man inte samma känsla mm som i boken. Jag älskar boken!

Grattis svenska hockeylaget (kollat lite medan jag skrev) som lyckades vinna trots en bedrövlig inledning. Heja Sverige!!

Hoppas skrattandet fortsätter  trots att jag inte testar i grupp......Hahahahaha
Trevlig kväll önskar jag er som tittar in!

5 kommentarer:

  1. joo så roligt, jag tror på det. Jag har sett detta förut på SVT. Eindhorn älskar jag,
    vilken man. och doktor. >Jag tycker inte att det är larvigt, DET HAR JU ALLTID HETAT ETT GOTT SKRATT FÖRLÄNGER LIVET. Skrattar mycket gör jag, grannarna tror att det är något fel på mig-. T går skrattade Per och jag så det ekade här Bara åt skitsaker egentligen, en gång svarade Per att det skall vara 2 år till, åh
    så roligt sade jag Du vill jag skall bli 85 år då. Vi har ändrat lite här hemma.
    det är tur att barnen inte säger nej, utan vill vara med och ändra.
    trevligt inlägg Maj från Dig. kram från
    Hajan.

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!
    Tittade på Nyhetsmorgon på fyran igår och såg och hörde skratt-yogan! Härligt:)

    Jag har inte läst "100-åringen.." eller sett filmen än..ska nog läsa den först:)

    Ha en trevlig vecka!

    kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Önskar också dig en trevlig kväll, det finns väl inget som är så smittsamt som ett gott skratt.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Hej Maj! skratt yoga verkar kul..man får inte roligare än man gör sig :))jag har varken läst eller sett filmen än..men som sagt böckerna brukar vara bäst! må så gott kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Skratt- yoga var nytt för mig. Måste kolla vad det innebär.
    Jag håller med dig om Hundraåringen. Boken var bättre än filmen men jag skrattade även när jag såg filmen.
    Nu ska jag tänka på något roligt så kanske jag börjar skratta - nyttigt och förlänger livet.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera