torsdag 22 maj 2014

Skönt att slippa frysa.......

I min lilla hörna blir det "stekhett" men annars har det faktiskt varit ok både
 inne och ute. Jag har ju gassande sol från ca 11 och hela dagen.......

Grannarna har varit så rara och sagt att jag fått så fint på altanen. Har bestämt att köpa en Lavendel trots att jag aldrig lyckats hitta någon som doftar som utomlands.....finns det i Sverige?
Den nya murgrönan har ju inte rotat sig ännu (omplanterad)  och jag är rädd att den kanske dör i hettan. Så jag pysslar om den (och även de andra) med ett solskydd

Ett gammalt romantiskt parasoll (paraply) blev jättebra!

Runt husen på området finns allehanda växter. Jag gillar verkligen min Bostadsrättsförening som sköter om vårt område så fint! Har aldrig sett ett slängt papper odyl.....





Avslutar nu och tittar på andra perioden i Hockeymatchen där "vi" fn leder mot Vitryssland.

Njut av en ljuvlig kväll!

9 kommentarer:

  1. Å va fint du har på uteplatsen Maj. Beundrar dig och ditt sätt att uppleva Nuet som sig bör, med vackra växter o saker. Förstår att du får beröm av dina grannar!!! Smart med paraply o dessutom ett väldigt vackert sådant.vi njuter oxå av trädgård o sommar här i Hallsta och sitter på inglasade verandan o har vridit tv:n för att följa Sverige-Vitryssland, men nu blev det 2-1 till Vitr. så nu sitter jag här i stället o tittar på din blogg, betydligt roligare :) Må så gott o Kram från oss /GSch

    SvaraRadera
  2. Blir nervös när jag ser vad termometern står på. Ska du inte fundera på en AC i alla fall. Sommaren har ju knappt börjat.
    Roligt att blommorna blev så fina på din altan! Kram! Gunnel

    SvaraRadera
  3. jag har redan fimpat all idrott, Tyres och det andra laget var det oacgjort, en dötråkig marts. Ishockey var det. lika på med då ledde inte , får kolla i morgon.
    Skall iväg och handla kl 0900 kommer färdtjänsten. Men jag vill vara tidigt för det skall ju bliva varmt i morgon med. Åh Maj vad jag önskar att dina växter skall klara sig.

    kram från Hajan

    SvaraRadera
  4. hej, roligt att du tittade in till mig. Måste vara spännande att starta om på nytt. Hälsar Ulla

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen varmt i din hörna. Men det är ju bara att njuta för nu är det ju som bäst. Så roligt att de håller så fint runt din bostadsrätt. Matchen i går var ju sååå spännande nu följer vi med spänning fortsättningen.
    Hej svejs.

    SvaraRadera
  6. Du har det fint på din altan. Så skönt att det hålls så fint runt ikring där du bor. Ha det fortsatt gott i värmen.

    SvaraRadera
  7. Fina blommor! Oj vad varmt, som i Egypten då vi va dit...+55.... där. Vi har haft +29 i skuggan här oppe i dag. Men nu utlovas kallare... nästan skönt :)
    Trevlig söndag till dig!

    SvaraRadera
  8. Ja det er deilig å slippe å fryse, også her i nord. Morsom gammel parasoll!

    SvaraRadera
  9. Frysa har man sannerligen inte behövt gjort dom sista dagarna, man vänjer sig fort med värmen så idag har det varit lite svalare. Tur ni har med er skötsel av gården, det ger en fin trivsel när de e fint.
    Ha en fin början å veckan/kram

    SvaraRadera