onsdag 21 maj 2014

Överlycklig är jag......

Idag är det en toppendag!
Fick oväntat besök och det passade så bra att vi kunde åka och inhandla växter till altanen

Det är inte alla växter jag ska ha där men en god början.....
Förra året gick jag och tittade flera gånger på ett stort Olivträd men kunde inte bestämma mig. De är ju inte helt gratis! När jag tänkt färdigt var de stora fina slut så idag "slog jag till" med ett Olivträd och en stor Rosmarin. "Lilla Medelhavet" har jag döpt hörnan till.
En av murgrönorna jag köpte förra året dog helt plötslig så nu blev det en stor kraftig, den som står längst in, som jag hoppas ska växa i snabb takt. Blir fint med grön och lummig vägg!
Och naturligtvis Pelargoner. Förra året köpte jag en Dahlia som blommade rikligt
Men i år blev det en annan färg

Som sagt jag är jätteglad åt mina nya växter och jag tror att altanen kommer att bli en trivsam plats med fina xäxter här framöver.

TREVLIG ONSDAG önskar jag er som kikar in

3 kommentarer:

  1. Åh, Maj vilken fin uteplats Du har och får hoppas jag. Hon Viktoria på TV4 sade
    ju att det var bra med Murgröna. Du har ju paraplyer, för det får ju inte vara för soligt.
    Jag skall gå och lägga mig nu. Vet inte varför, men jag har mått så illa. Så jag bryr mig inte om vem som vann av barnen. jag säger natti,natti nu

    SvaraRadera
  2. Det tro jag det, att du är glad för växterna, de är ju jätte vackra.
    Något olivträd har jag inte vågat mig på, man ska ju övervintra det också, det kan bli problematiskt.
    Jag köpte en sommardahlia för några dagar sedan, den var också i rosa nyanser.
    Annars har vi många 'vanliga dahlior' som förökar sig varje år, dem har vi i jordkällaren
    på vintern.
    Njut och må väl/ Eva

    SvaraRadera
  3. Ojoj, så fint du får till det där på altanen.. Det är så roligt nu den här tiden när man kan frossa i så mycket fina blommor..

    Kram Maidi

    SvaraRadera