fredag 16 maj 2014

Något att mumsa på och lite lyst.....

Hade ett ärende till Sisjöns affärsområde och för mig blir det ofta Chilli och Mannerströms Saluhall som ligger i samma byggnad.
Det är inte första gången jag skriver om dem. Mannerströms delikatessdisk med allehanda godsaker lockar många kunder så här en fredagseftermiddag.
Jag köpte som tidigare 2 kotletter som är jättegoda och har ett överkomligt pris.
Tomaterna köpte jag från Mat.se som levererade nya varor idag. Tyckte de såg spännande ut och var goda till salladen som jag åt till kotletten. Mums!
Jag är till och från urtrött på att jag inte har något skafferi och har matvaror överallt. Fick lust att titta på vad Chilli kunde ha för skåp/byråer etc.
Tyvärr är det ju trångt i lyan men här är några som jag tittade på.
Tyvärr för lång annars gillade jag den!

De foton jag tagit på vissa byråer passar ju inte till matförvaring men jag kanske ska möblera om lite i hallen/rummet........och lite ögongodis
Kul grej men inget för mej
Vet inte vad det är med mig och prylar med rosor på.......ökar hjärtfrekvensen! De har ett jätteurval av fina, tycker jag, prylar typ ytterkrukor-vattenkannor osv MEN det står stora skyltar om att dessa är bara till dekoration och tål inte vatten!!
Som ni förstår blev pengarna kvar i plånboken idag med.
Fn är det paus i den hockeymatch jag tittar på. Heja Tre Kronor även fast vi inte fn har vårt bästa lag.....


Fortsatt trevlig kväll vad ni än pysslar med!

4 kommentarer:

  1. hejsan Maj, Du såg väl på Hockeyn , Sverige vann. M>en gud vad jag är trött på detta.
    Jag tyckte hockey var roligt förr, men det händer ju inget. Jag menar inte att De skall slå ihjäl varandra. Jag såg inte på det, jag var på kanal 5 igår, såg på de bästa Videor som publiken skickat in. Håller med Dig skulle vara svårt att inte ha ett skåp för torra
    varor. Skafferi finns ju inte längre. Du får glädjas åt din fina Altan Maj.
    Det är så skönt med min inglasade balkong. Har bara morgon och förmiddags-sol
    det tycker jag är bra, Därför kan jag utnyttja min balkong. De andra som har sina
    balkonger åt solsidan, kan ju inte vara på sina utan har nedrullat.
    sssssssåååååååå mycket snygga skåp Maj . Annorlunda också, men i de skåpen kan du ju bara ha torrvaror. Det gick kanske lite fort vid köpet av Din lägenhet.
    Du får köpa färdiga portioner så får det nog bli. I dag firar Norge sin dag med buller och bång. Jag skall gratt Gry med en hälsning. kram Harriet

    SvaraRadera
  2. Jag funderade ett tag på att hyra en etta men hade nog aldrig fått plats, kan tänka mig att det blir ett väldigt pusslande.
    Ha en skön dag/kram

    SvaraRadera
  3. Saknar också ett skafferi härhemma, känns det som.
    Jag försöker att ha så lite som möjligt, av det mesta, blir så less på förpackningar och grejer, men en del måste man ju liksom bara ha.

    En hel del fina byråer du visar.
    Och alla hjärtanprylar där, såå fina, men så tråkigt att de inte tål vatten, och lite lustigt kanske att ha en vattenkanna som i n t e tål vatten ;)
    Tycker att jag har en del liknande härhemma, men i och för sig så har jag då ett krukfat till krukan när jag har blomma i...

    Kramen Eva

    SvaraRadera
  4. tack för din kommentar, Du skrev att du inte kommenterar så mycket. Lilla Maj
    det tycker jag att det är dåligt över lag med sådant. Man ser ju att de varit inne och tittat i alla fall. Man får vara glad åt det.
    kram Hajan

    SvaraRadera