onsdag 14 maj 2014

Köpte ingenting.......

Vi har haft ruggväder här i Göteborg idag och då passar det bra att åka till Frölunda Torg och uträtta något ärende och eventuellt handla något uppiggande......funderar på ett Olivträd till altanen. Men de jag såg där var bara dyra och tyvärr trista.....
På Torget finns affärer av alla de slag men om jag ska köpa något är det alltid trevligare inne i city.......

Inte en en enda liten blus/jumper fanns som lockade till inköp och det kändes nästan som om jag var immun. Ovanligt men jag ska ju försöka att inte öka på antal saker här i Lyan. Något in och något annat bör ut!
Tog några foto från en  inredningsaffär där det alltid brukar finns något jag inte kan motstå men "fönstershopping" är ju trevligt det med.

Älskar ju dessa små Nallar och blommor som ni vet......men som sagt inget blev köpt men jag hade ett ärende att fixa och det gäller min mobil.
Krånglar och stänger av pga urladdat batteri men de hittade inget fel på den. Killen där sänkte ljusstyrkan på skärmen för det tar mycket ström....så jag håller tummarna för att det ska vara slut på detta laddande ca 4 ggr /dag.

Enligt SMHI väntas fint och varmare väder och då ska jag bjuda mig själv på fina utomhusväxter.

Som vanligt är klockan nära midnatt så jag önskar 

2 kommentarer:

  1. Fönstershopping är trevligt och passar alltid plånboken.

    SvaraRadera
  2. Hejsan Maj , Det kan vara så ibland att man inte hittar något speciellt. Jag skall byta
    frissa i dag, efter 40 år hos den förra. Det är inget fel på frissan, men svårt att komma ner för trappor och in till frisersalongen. med min rullator. Ringde och förklarade för
    henne varför jag byter. men vet Du så glad jag blev den 13-5, kom hon hem hit med rosor som tack för alla år. Hon satt värde på att jag talade om att jag skulle byta frissa. En del bara utebliver och då undrar man ju sade hon. jag sa att det vore bättre om du fick rosor från mig. Det är ju du som har det besvärligt sa hon.
    jag blev så uppvaktad i går när jag fyllde 83 år . vi brukar inte ge gåvor mer än
    vid jämna år .Ha det så bra vi hörs snart igen, kram från Harriet

    SvaraRadera