måndag 5 maj 2014

Kollat i låda "sommar"......

Försöker efter bästa förmåga att rensa ibland mina kläder (går som jag sagt tidigare ganska dåligt) och idag var det dags att titta i en låda sommarkläder. Jag blir  lika glad varje gång jag hittar något som jag trodde jag slängt till klädinsamlingen.
Senaste året, efter flytt till Lyan, har vikten varierat som en berg-och dalbana. Jag slängde sådant som var för stort i höstas och ny letar jag efter något som passar en ofrivillig viktökning. (viss medicin)
Den här dressen kjol+jacka har jag nostalgisparat för jag älskar tyget, rosor-blommor.....
Förra året slängde jag en fin jeansjacka och blev superlycklig över att hitta min enda jeanskostym. Byxorna är caprimodell och jackan gillar jag skarpt.
Nu väntar jag bara på varmare väder.....

Tidigare i dag hördes mystiska ljud från altanen......ser ju många deckare och undrade lite.....Kikade försiktig bakom gardinen och VAD ser jag inte då......






en ung "trädgårdsängel" som rensade ogräs i min nyklippta häck. Jag så är det när man bor i min Bostadsrättsförening......Fantastiskt!!

Nu fortsätter jag titta på tv och önskar

4 kommentarer:

  1. Ja, den som spar han har - jeansjackan är jättesnygg!
    Jag har börjat rensa lite smått i garderober och byrålådor idag och det känns befriande på något sätt, när man kan plocka bort något onödigt.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Så snygg Jeansjacka och byxor, släng inte sådant, det bliver aldrig omodernt.
    Det är svårt med kläder tycker jag, har rensat flera ggr och skickat till Estland. Men jag har mycket kvar, men jag vill inte rata vad som helst. Man bliver nog lite konstig när man bliver äldre. Har sovit ett tag framför tv. Så skönt man sover där.
    Thomas Boström var ju hos Fråga Doktorn, jag har följt talang på trean länge.
    och de tre som gick vidare till sista omröstningen, vinner då en miljon.
    spännande, kram till dig min gamla kära Bloggvän

    SvaraRadera
  3. Stor kram till dig med. Alltid så roligt att läsa vad du skriver.

    SvaraRadera
  4. Ojoj, så många lådor jag har med varierande storlekar.. Man vill ju inte slänga fina oslitna kläder..

    Kram Maidi

    SvaraRadera