tisdag 20 maj 2014

Hej igen!

Dagarna bara rusar iväg och jag har en hel del privata saker som tar tid...och sen tycker jag att jag inte har så mycket att berätta för er. När jag läser andra bloggar så odlas det växter, både till att äta och att njuta av, det målas möbler och hem inreds så det blir jättefint....osv.
Men i min Lya finns inte så mycket att ändra eller jag kan inte bestämma mig för hur jag ev skulle måla om osv.....men inspirationen kommer kanske.
Så det finns gott om tid att bara slappa och det är man ju inte riktigt van vid efter ca 50 år i yrkeslivet/som mamma /gift mm Saknar just nu  en bil så att jag skulle kunna åka och köpa altanväxter innan de vackraste är slutsålda....

Var en sväng till Frölunda Torg och jag tog några bilder på några småsaker jag köpte

När jag såg dessa Duvor kom jag plötsligt att tänka på min första resa till Italien. Bussresa. Där besökte vi Monte Cassino där otroligt många strider har utkämpats under krig. Länk HÄR
Totalt raserat under andra Världskriget men numera är klostret återuppbyggt.

Det var fantastiskt vackert och innergården med sin gröna gräsmatta ......där spatserade de vackraste vita Fredsduvor man kan tänka sig....
Det är bland det vackraste jag sett och dessa minnen kom nu till mig. Så duvorna bara var ett måste.
Väl hemma "flög" de genast till platser de verkar trivas på. Alltså en blomman och den andra vid sängen!
Sen köpte jag en överraskning till, ja vem? som jag hoppas hon ska gilla när hon har tillfälle att leka i sandlådan hos mig.

Trevlig kväll önskar jag er som tittar in! Ni betyder mycket för mig även om jag just nu är lite dålig på att uppdatera bloggen

1 kommentar:

  1. Alla har vi väl våra svackor i bloggandet, kan förstå att du saknar bilen. Jag får någon slags ångest om inte bilen står här utanför. Jag skall strax till jobbet sedan åka till en blomsterhandel för mina jordgubbar vill ha mer jord.
    Hoppas du får en skön dag/kramen

    SvaraRadera