söndag 20 april 2014

Påsken......del II

Farmors Fia med familj bjöd släkten på Påsklunch. Jättegott! Och vädergudarna var på gott humör så vi kunde sitta ute på altanen. Delar med mig av några bilder.....
Finaste Påskkortet jag kunde få



Idag Påskdagen har jag "stått på huvudet" för att leta fram parasoll med tillbehör......jätteskönt på altanen och nu börjar det bli dags att köpa fler uteväxter. Väntar bara på att försäljaren som tillfälligt säljer vår-sommarväxter ska börja packa upp.....Funderar på ett Olivträd eller ett timjan kanske....eller båda? Och så pelargoner naturligtvis.

Premiär
Övervintrad persilja och självsådda blommor

Ibland händer det att jag köper en Bingolott bla till uppersittarkvällen före jul och så även idag




Håller tummarna för god tur! Vill jag inte se programmet kan jag ju alltid rätta lotten ändå.

GOD FORTSÄTTNING önskas från Lyan

7 kommentarer:

  1. Det var ju en trevlig Påsk middag, alltid roligt att träffa de sina. I kväll såg jag Mästarnas Mästare konstiga tävlingar ibland tycker jag. Sen såg jag Fjällbacka morden, den var rätt bra, men lite seg ibland. visst skall det bli kul att fixa sommarväxterna till våra uteplatser eller balkonger. Såg du att Axel blev fin i tröjan.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Åhh så härligt med Påskmiddag och få träffa barbarnen är ju toppen,
    Önskar dej en fin Fortsättning på Påsken
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Ja, det var nog det vackraste påskbrevet man kunde få!! Rama in det, tiden kommer aldrig tillbaka...Och konstnären själv var en riktig sötnos.
    Visst kliar det i fingrarna av att få sätta igång med allt utomhus! Man vet knappt i vilken ände man ska börja, och det finns massor med saker som man vill köpa, inte bara blommor.
    Ha det gott i vårsolen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ett sånt jättefint påskkort lilla Fia kom med <3
    Och vad härligt att kunna sitta ute och äta :)
    Hoppas, hoppas det är/var en turlott (har ingen koll på när Bingolotto är)

    Kramen Eva

    SvaraRadera
  5. Det var väl ett fint Påsk-kort som lilla Fia gjort. Här är det som vanligt inget särskillt alltså. I dag har de tvättat allt, de är jätteduktiga med dessa saker.
    I dag skall jag bara ha stekt potatis och köttbullar, det duger länge. .
    Sen skall jag se filmen i eftermiddag på ettan. Jag gillar gamla svenska filmer.
    kram till dig från Hajan

    SvaraRadera
  6. Javisst, har vi haft ett ljuvligt väder under Påskhelgen.. Mycket uteliv har det varit..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Hoppas det blev vinst på bingo-lotten!
    Tack för att du röstar på mig hos Besökstoppen :) Jo, jag vet att jag kan rösta 1gång/dygn. Jag vann och blev veckans blogg i höstas en gång, faktiskt ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera