söndag 9 mars 2014

Nu är det VÅR hos mig och härligt på altanen....del I

Åhhhh vad härligt. Nu är det VÅR i Lyan......tänkte följa utvecklingen i olika avsnitt.Det här blir nu del I
Mina foton blir ju inte så proffsiga men jag har roligt
Häcken börjar spira




I höstas ställde jag in några pelargoner i mitt förråd men jag förstår nu att jag måste vattna dem.....eller hur gör man ? Har aldrig övervintrat pelargoner tidigare och det kanske ni förstår när ni ser dessa. Kan aldrig drömma om att det ska kunna spira någon blomma i dessa. MEN de får en chans...
Verkar helt torra när jag bryter en kvist




Som tur är finns det nya att köpa men tyvärr har vi ingen blomsteraffär här där jag bor......

VÅRkram

8 kommentarer:

  1. Godkväll Maj!

    Javisst är det så, barnbarn är livets efterrätt, och vilken efterrätt sedan.... Kan inte tänka mig något bättre! Så söt hon ser ut ! Jätteroligt att höra att hon tycker om Selma kaninen!
    Jooo.... man måste nog hälla på lite vatten då och då...

    Kram och trevlig söndagskväll
    Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Jamenvisst, idag kom den våren, eller hur! Och du har varmare än vi hade här. Det var så skönt att vara ute och greja lite idag, man blir så härligt trött och känner sig nyttig.
    Roligt när häcken kommer igång!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Nej, det där med Pelargoner kan inte jag heller tyvärr.
    Visst är det härligt att man nu kan börja vara ute mer och mer..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Plocka bort allt torrt på plantorna , har Du något fräscht grön , sätt de i ett glas med lite vatten. Har Du tur så vattnar du dem nu, ha gärna på lite ny jord.
    Släng dem inte, det brukar ske underverk med Pelargoner. Lycka till, jag har varit på en promenad nyss med Hemtjänsten, vilket väder. kram från Hajan

    SvaraRadera
  5. Hej Maj, precis det Hajan skriver om pelargoner hade jag tänkt berätta för dig.
    Men har de torkat alldeles för mycket kan det vara kört, men pröva kan man.
    Jag har redan för nästan två månader sedan gjort denna prosidur och när ljuset kommer mer för varje dag gör pelargonerna likaså.

    Ja dessa goa barnbarn, de är underbara, jag har åtta stycken, inga småttingar längre.
    Den yngsta fyllde 10 år nyss och den äldsta fyllde 25 år, och hon har en goe pojk på snart 1 år, då är jag även gammelmormor. Ja det är helt underbart, jag är snart bara 66 år ung, *fniss*. Vissa dagar känner jag mig som 17 år och tyvärr vissa dagar en
    vissen 100 åring, fy 17:on så trist, hi hi ... ja ja inget att göra åt bara fortsätta att le, he he he . . . .
    Den lilla Fia tjejen ser riktigt goe ut, den bästa åldern att få gosa och puss o krama dem. Jag är kallad för Fia av alla mina släktingar, nu har även nya små medlemmar i släktskaran börjat att kalla mig för Fia. Det låter gulligt när en litet barn ropar Fia . . . . .

    Må så gott i vårvädret, Eva

    SvaraRadera
  6. Tappa inte hoppet - de kan mycket väl ta sig och komma igen med full kraft!

    SvaraRadera
  7. Ha tålamod med pelargonerna - de kan kvickna till om du har tur! Men, övervattna inte - ta det lite försiktigt.
    Må väl!

    SvaraRadera