söndag 16 mars 2014

Märker att jag inte hinner skriva på bloggen varje dag......

Jag som är pensionär och har så gott om tid kan man ju tycka.....kunde väl skriva flera inlägg om dagen.
Men nu är det ju så att jag oftast skriver på kvällarna.....och jag tittar bla alldeles för mycket på tv-deckare. Som just nu när det är paus i "morden i Midsomer "......det slutar ju inte förrän 22 och ibland slumrar jag till och missar slutet.....vore ju bättre att slumra på nätterna.
Oj, pausen slut!

Sen krånglar min dator och då tappar jag lusten helt. Som nu när det inte gick att ladda upp en bild eller också blir det flera....
Jag började ju på en stickning för en tid sen men den har varit undanlagd ett tag. Men idag blev det faktiskt några varv...
Tyvärr tror jag att jag stickar för hårt och att tröjan eller om det blir en slipover blir för liten kanske. Får se hur jag gör med den.
Fick ett mönster i garnaffären som var till en annan modell men de sa att det skulle kunna användas. Kanske kan man göra någon kil eller liknande för tt göra den bredare? Tacksam för tips!

Som sagt för mycket tv. Måste kika på Barnaby........

Trevlig kväll önskar jag er som kikar in!


3 kommentarer:

  1. Det är inte lätt att handarbeta och se på tv samtidigt.
    Stickar ju en Fiskartröja till Axel, , där har jag fått repat upp ett par gånger.
    Så nog vet jag skall du se.
    Ha en bra och lugn natt nu. kram Hajan

    SvaraRadera
  2. Jag har för länge sedan slutat glo på Barneby, nä de börjar bli för tråkiga tycker jag.
    När serier bli alldeles för långa och går år ut . . . . . nä då lägger jag ned dem.
    Det gäller alla serier som blir utdragna, jag tröttnar helt enkelt. Det finns inte många som jag gillar, alla är mer eller mindre lika med mord, obduktioner, utredningar m.m.
    Sen måste jag gilla skådespelarna, någon karisma av honom eller henne ska träffa mig i prick. Se vilken besvärlig person jag är, hi hi .... ja som tur är vi alla olika.
    Egentligen glor jag inte alls på Tv sommartid, när värmen kommer då blir det lek (jobb)
    i trädgården för mig, det är så kul att pyssla och skönt att vara ute så jag glömmer faktiskt tid och rum. Även min gubbe är sån, men han måste se nyheter och väder.

    Jag kan inte heller sova när det är fullmåne då blir jag en varulv, hi hi . . . .
    Men jag är en kvällsmänniska, dax att gå i säng nu fast jag ej är trött, hopplöst ....

    Gonatt/ Eva

    SvaraRadera
  3. Hej Maj!

    Förstår dej. Här krånglar också datorn. Vissa stunder vill den inte alls. Den startar inte ens. Och så mitt i allt så är det uppkopplingen som inte vill. Vissa stunder har jag bara lust att stänga ner allt och ge upp. Men så är jag ju en osedvanligt tjurig tjurskalle så på nåt sätt så fortsätter jag i alla fall ;o)

    Vore ju synd på en så snygg stickning om du inte skulle kunna använda den. Om du stickar en smal remsa och sammanfogar den som en detalj i stället för att försöka dölja den tror jag bara kan bli snyggt. Kanske med en liten virkad uddkant och små knappar i matchande färg.

    Ha en fin dag!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera