onsdag 5 mars 2014

Blir upprörd av att se Efterlyst.......

MEN varför tittar jag då? Har inget bra svar på det. Tidigare inbillade jag mig att jag kanske kunde komma med något tips men som pensionär som fn mest är hemma och inne stöter jag ju inte på (förhoppningsvis aldrig) några våldtäktsmän.
För det är de som gör mig så upprörd ikväll!!!
Ibland dyker den "förbjudna" tanken upp om att en viss kroppsdel kanske skulle försvinna på ett eller annat brutalt sätt.....
Undrar om det är sjukdom, drogpåverkan eller vad det kan vara som möjliggör sådana illdåd. Jag minns inte att jag någonsin hörde talas om något sådant när jag var ung.

Kom att tänka på hur jag tillsammans med väninnor utsatte mig för situationer som idag framstår som helt osannolika.
Tex var jag och en kompis på kära Mallis (Mallorca) på -60 talet och vi var alltså ca 20 år. På den tiden var svenskor ivrigt uppvaktade av spanska kavaljer och så också vi. En kille var så efterhängsen på dansgolvet att jag kände mig tvungen att uppsöka damrummet för att bli av med honom. Jag var där länge.....och när jag kom ut, vem sitter inte då på en stol strax utanför och skiner som en sol......
 
Vi kände oss obekväma och bestämde oss för att åka hem. Kavaljererna följde med ända ut till den väntande taxin.
När vi kom fram till hotellet stängde chauffören av motorn, vände sig mot oss som satt i baksätet och undrade hur det skulle bli med "godnattpussen mm". Lätt chockade rusade vi ur taxin och in på hotellet.
Detta slutade ju lyckligt men det kunde ju lika gärna ha varit en taxi som kört uppraggade tjejer, gärna svenskor med dåligt rykte, till något okänt ställe där kavaljerena mötte upp......

MEN otroligt nog var det inte så på den tiden då ett NEJ var ett NEJ........

För övrigt tycker jag Robban passar bra som programledare (har problem med bilderna så kanske finns flera av denna?)
önskar god natt om ni tittar in!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar