onsdag 26 februari 2014

Så fin hon är vår Hertiginna av Gotland....

Alla barn är ju söta på sitt sätt men jag tycker att Prinsessans Madeleines lilla dotter hade något extra. Jag önskar henne ett gott och harmoniskt liv!
Tycker att hon är lik Kronprinsessan Viktoria eller kommer de mörka färgerna mm från hennes mormor?    
Däremot har jag nog lite svårt för hennes namn ,Leonore, men jag är väl omodern!

Lugnt i lyan idag. Städat och pysslat lite vilket bla innebär att ta hand om mina växter. Fixat till min tulpanbukett i väntan på att kunna köpa lite uteväxter.....
Billig bukett jag köpte 21 febr. Ni ser väl lite av det utslagna blåbärsriset......
Längtar efter

Fortsatt trevlig kväll!



6 kommentarer:

  1. Härliga bilder!! våren är i antågande.. längtar <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Ett av namnen hade jag i alla fall lyckats gissa rätt på. Och det var Lilian. Leonore var verkligen annorlunda. Vet inte om jag någonsin hört det namnet tidigare.

    Läste i inlägget innan om dina skatter. Så spännande att hitta ett sånt dokument. Jag hade nog börjat forska på stubinen :o) Hoppas du kan hitta mer fakta om personen.

    Underbara bilder! Särskilt de blommande träden!

    Ha det gott!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Hejsan jag slog upp namnet Leonora på Goggle och där kom det
    förklaringar. Jättegammalt namn Tänk att vi kan börja tänka på
    våra blommor igen.
    kram från Hajan

    SvaraRadera
  4. Mitt första intryck var också att den lilla prinsessan liknade Estelle och Viktoria när de var små. Namnet Leonore var oväntat. Jag hade hoppats att hon skulle få Lilians namn som ett av namnen och så blev det ju.
    Inga vårblommor här ännu, men det ska nog bli hoppas jag.
    Må så gott och kram!

    SvaraRadera
  5. Visst är all barn söta, även om man alltid tycker bäst om "sina egna". Namnet är fint tycker jag och båda föräldrarna har ju varit överens om det. Det är det viktigaste. Ha det bra

    SvaraRadera
  6. Hon ser ovanligt söt ut den lilla flickan! Och namnen är jättefina, men lite ovanliga. Och, ja, du måste kika in på Kapp Ahl, dom har jättefina baby och barnkläder. Dom jag köpte var i en serie som heter "newbie" och jag tyckte allt var ursött!
    Agneta kram

    SvaraRadera