torsdag 20 februari 2014

Money talks.....

Läste just i GP att M/S Kungsholm troligen inte kommer att kunna köpas tillbaka till Sverige från de sydkoreansk säljarna utan hamnar kanske i Liverpool istället. Inte för att jag är Göteborgare med ett särskilt klappande hjärta för hamnen mm, men just i detta fall tycker jag liksom att fartygets historia gör att fartyget hör hemma här och skulle locka turister till Göteborg

Länk till artikeln HÄR

Vi har ju en del herrar och damer med "stor plånbok" och kanske ställer de upp nu i sista stund.


Annars har väl OS idag kantats av missade guldmedaljer eller för högt ställda förväntningar kanske.

Önskar fortsatt trevlig kväll!



1 kommentar:

  1. vet du Maj, att för många år sen 1954-55 vinkade vi av vänner som flyttade till
    Boston för gott. Det var musikkår som spelade på kajen, och man sjöng vår
    Nationalsång. En av mina vänner från Göteborg var frisör på den båten. 1958 när min Per föddes kom hon hem med världens största Nalle från Amerika. Hon och jag är
    fortfarande vänner förstås. Hon är 8 år yngre än mig, så minnen finns med Kungsholm.

    SvaraRadera