fredag 6 december 2013

Mitt fadderbarn.......

Idag kom ett brev från SOS-barnbyar i Ungern där mitt nuvarande Fadderbarn bor. Det är en lika fantastisk känsla varje gång ett sådant brev kommer......för 200 kr/mån bidrar jag (flera faddrar för varje barn) till att förhoppningsvis en människas förutsättningar till ett bra liv ökar. LÄNK för mer info HÄR






Ny har "Sven" till största delen lämnat Göteborg men visst blåser det fortfarande. Igår skrev ju jag att jag var såååååå trött på att släpa altanstolarna in och ut och att jag i ett visst läge t o m skarpt funderade på att slänga dem....nåja idag tänker jag lite klarare och har bestämt mig för att försöka ha dem kvar inne. Lyan är ju inte stor som ni vet och det är inte optimalt men tv har jag det så här.
Har pyntat till dem lite.....

En står i köket
I övrigt har det varit en lugn dag. Inte varit utanför dörren......och som vanligt blir det väl lite tv för mig, bla På spåret, Postkodmiljonären och "Kevin".......ska bli spännande att se vem som vinner Idol men jag röstar ju på Kevin trots att tom juryn gjort allt som står i dess makt, mest Bard, för att säga att han inte kan sjunga.
Men som sagt det är ju inte enbart en sångtävling! IDOL är väl så mycket mer?

TREVLIG KVÄLL !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar