torsdag 28 november 2013

Blomsterlandet idag........och Veckans Blogg

Bestämde mig för att åka till Blomsterlandet (B) i Sisjön (det stora området med varuhus som ligger ganska nära mig) för att köpa lite blommor mm till advent. Tänkte att det skulle bli väldigt mycket folk fre/lör.

Jag har bara varit där i våras och blev imponerad av sortimentet, då. Jag bodde tidigare nära Plantagen och de hade (har?) väldigt stort utbud av pynt av alla slag och blommor.......Hade nog förväntat mig att B skulle ha det också. Tror jag blev lite lite besviken......Jag pyntar traditionellt inte förrän tidigast lördagen före Adventssöndagen ........så det blir inga bilder ännu.
Ursöta ekorrar men jag tror inte de går att ha ute på altanen......men jag var sugen!

Gillar koppar till Jul






Sen brukar jag alltid ha julstjärnor modell mini på var sida min fina Julljusstake.....vet inte vart mina gröna små fina krukor är och inte fanns det några fina att köpa heller så tv står de i en antik kopparbunke som kommer från föräldrarna......

Det är både spännande och lite ledsamt att pynta i Lyan. Men det gäller ju för mig att ta med mig lite från tidigare och samtidigt skapa nya traditioner. Jag känner redan på mig att det kommer att bli bra!

VECKANS BLOGG kan röstas fram på Besökstoppen. Denna vecka har min lilla blogg slumpmässigt tagits ut att vara med och tävla. Klart att jag blir glad om DU vill rösta på mig.

Man kan rösta hela veckan. Varje person VARJE DAG men EN GÅNG PER DYGN.

Länk för att komma till besökstoppen HÄR men annars har jag ju en BILD/Ikon längst ner på min sida.Klicka där och skrolla ner lite för att komma till "fältet" för röstningen.


Bra avslut på dagen blir det när jag fick nya Lantliv av brevbäraren. Kanske borde provsmaka lite av "min" glögg för att se att den håller sig i smaken.......






Bild från nätet

7 kommentarer:

  1. Nu har jag röstat på dig! Din blogg är SÅ bra!
    Marie

    SvaraRadera
  2. Tack för din röst och kommentar!

    SvaraRadera
  3. Jag har röstat på din blogg. Ska försöka komma ihåg att gå in och göra dte varje dag. Ha en bra helg

    SvaraRadera
  4. Såå söta ekorrar... vill ha!
    Självklart får du min röst - fixat :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hittar inte var jag skall rösta, är urdum tydligen.
    men jag håller på di det vet Du.
    De små pälsdjuren skall nog vara inomhus.

    kram Hajan

    SvaraRadera
  6. harriet har hittat, och nu har jag röstat, Du leder stort.

    SvaraRadera
  7. Hej Maj!

    Självklart får du min röst! Gillar ju din blogg helskarpt. Den är lite som en påse Gott & Blandat.

    Såg dom där ekorrarna på Blomsterlandet jag också. Så söta o charmiga. Men jag nöjer mej med dem jag har utomhus :o) Har gett mej attan på att inte köpa så mycket nytt i år.

    Jag har köpt ALLA nr av tidningen Lantliv sedan den började att finnas. Har med åren blivit många. På senare tid tycker jag den blivit tunnare och tunnare. Lite tråkigt. Men gillar den, det gör jag än. Den är liksom en liten bit av mitt liv vid det här laget :o)

    Önskar dej en fin o trevlig helg!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera