onsdag 2 oktober 2013

Vilket väder......

Idag hade vi ett underbart väder här i Göteborg. För min del blev det lunch ute eftersom det var +30 gr på min altan . Ett skyddat hörn i lä.........

Är nog lite förkyld ändå och har feber uppemot ca 38 så det blev inga stora utflykter idag heller........men "konstigt nog" så finns en hel del att sysselsätta sig med.**

Älskar "Parkinsons Lag/Lagar". Alla  mina böcker är ju inte uppackade så jag har dem väl i en låda i förrådet... MEN här är en LÄNK och den lag jag kom att tänka på finns med..... ** "Arbete expanderar alltid så att det fyller anslagen tid"......

Jag brukar titta på tv4  och Malous morgonprogram "Efter 10". Idag var det Bokklubb och första gästen var GW Persson. Han är ju bara för underbar tycker jag. Synd att det inte går att rättvist återberätta det han säger om Polisen mfl.
Men det han sa var att ett av världens största producentbolag för tv mm övervägde att köpa in hans böcker om Kommissarie Bäckström. Då talar vi mycket pengar sa GW. Om affären blir av ska jag starta en egen detektivbyrå, anställa de bästa av våra poliser och sen ska ni se på"lösta brott"........Hoppas det blir så!

Ikväll blir det "bönderna" och Halvvägs till himlen.....kan ju inte tävla med GW men det är det bästa som finns ikväll tycker jag.

5 kommentarer:

  1. ja nu har vi härliga dagar men store tid vilka kalla nätter
    krya på dej
    maggan

    SvaraRadera
  2. Jag såg GV nya bok nere hos Coop. Han skriver ju väldigt bra tycker jag.
    Själv har jag följt, goo kväll och Bonde söker fru.
    Så där tycker jag, kolla på min blogg.
    Sitt inte ute nu, det är inte så bra. Förkyld nu betyder att det sitter i länge.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. GW är bra tycker jag med. Här blev det bara lite koll på tv-play ikväll. Bonde söker fru följer jag inte.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det härliga dagar nu, men frostiga nätter... bäst att passa på och äta lunchen på altanen :) Kollade in Parkinson´s lag - riktigt träffande och den stämmer nog...
    Tittade på programmet om kläder och klädkoder - intressant... men missade "Halvvägs till himlen" - får kika på Tv 4 play i dag istället...
    Ser att du också längtar efter en hund... samma här :)
    Krya på dig nu!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Javisst, har vi en härlig höst i år.. Frampå eftermiddan kommer solen till vår balkong och då sitter jag där och handarbetar. Det är ju otroligt när vi nu gått in i Oktober.
    Kram Maidi

    SvaraRadera