lördag 12 oktober 2013

Varför är det så......

Har ni lagt märke till att om man har en sak, tex ett klädesplagg som man älskar.....så antingen spiller man något på det och fläcken går inte bort och den går inte att dölja. För det är alltid mitt fram. Eller så händer något i tvätten.....älskade ylletröjor som blivit hopfiltade dockkläder.....jag det har jag haft en del genom åren.
Fn har jag en som jag inte vågar tvätta i min maskin. Det finns ingen instruktionsbok kvar i lägenheten , grrrrr     (jag som nyss köpt Mieles bästa TM i villan och i den gick denna Marc o Polo ylletröja  att tvätta utan problem)

Eller så hittar man dem bara inte!

De senaste dagarna tycker jag att jag vänt upp och ner på lyan men utan resultat. Jag har ett par jättefina och varma handledsvärmare som det inte var så länge sedan jag använde......MEN NU ÄR DE SPÅRLÖST BORTA!

Kanske har jag tagit av dem vid något tillfälle och glömt dem där (jag har frågat på några ställen) eller ja inte vet jag......

Är det någon av er läsare som är synsk så kanske ni kan tipsa mig om var jag lagt/tappat dem?

Det har irriterat mig i flera dagar nu men mest saknar jag dem för de är så varma och goa!

Det som är glädjande är väl att Landslaget eller Zlatan fixade det till slut. Stort Grattis!


Nu ser jag/vi fram emot fortsättningen.......

Ha en trevlig lördagkväll önskar jag er som tittar in!

1 kommentar:

  1. Det var tråkigt Maj, så snygga som de var. Jag hoppas Du hittar dem hösten
    har ju precis börjat. Jag tror Du hittar dem, hoppas det.
    Nu måste jag lägga mig, lille Axel och hans mamma, + min dotter är här
    redan klocka nio i morgon bitti. Vi skallbara ha smörgås så det ordnar sig.
    Ha en bra söndag nu, hälsar vännen Harriet

    SvaraRadera