onsdag 23 oktober 2013

Summertime.....en favorit

Har lyssnat på YouTube och olika inspelningar av en FAVORIT jag har. Viss musik/låtar har jag tyckte om så länge jag kan minnas och en av dem är Summertime ur Porgy and Bess

KLICKA PÅ LÄNKARNA OM NI OCKSÅ VILL LYSSNA


Porgy and Bess






Summertime med saxofon

Summertime med Norah Jones

Ella och Louis (efternamn överflödiga)

Maria Callas

Finns jättemånga inspelningar men jag valde att lyssna på dessa idag.....

Jag har börjat på stickningen, lagt upp och stickat några varv, och jag tror det verkar bra. Jag har en tendens att sticka för hårt och jag ska anstränga mig för att inte göra det denna gång.






Kollar med ett öga på våra bönder men kanske börjar jag tröttna lite på programmet eller så är det ingen riktigt spännande bonde? Väntar på Efterlyst för trots att det handlar om brott och "otäckheter" så har jag alltid en känsla av att jag kan ha något tips att bidra med......


3 kommentarer:

  1. måste bara hälsa på, hinner inte lyssna nu på musiken, den är ju fin. Så duktig
    du redan varit med stickningen, då är det ju till Dig det var inte dåligt.
    Jag har redan tröttnat på Bönderna , de börjar att vakta sina revir nu.
    Det var bättre förra omgången tycker jag. I morgon kommer lilla Axel till mig,
    berättar i morgon hur det var. kram från Harriet

    SvaraRadera
  2. Åh, Summertime, en av mina absoluta favoriter också (fast jag har många) och den version jag tycker allra bäst om är med Walker Brothers! Nynnar ofta på låten året om, den är så avslappnad.
    Vilken fin tröja det kommer att bli om den blir likadan som den vita. Jag stickar också för hårt och då får jag ont i axlarna.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Härlig musik... precis vad jag gillar :)
    Blir säkert en jättefin tröja... ska bli kul att se när den är färdig.
    Bönderna tröttnade jag på redan för ett par år sedan, men Efterlyst tittar jag gärna på. Ska bli spännande att följa Gunde... första programmet var i alla fall bra...

    SvaraRadera