måndag 28 oktober 2013

Stormen Simone.......

Har liksom tappat fart idag......det är väldigt oroande att läsa om stormen och dess verkningar.
Jag har INGEN aning om hur den kommer att drabba området där jag bor och om de förberedelser jag gjort är tillräckliga.....

Lilla utegruppen

Minsta parasollet står i hallen

Stora parasollet i trappen tv. För blött att lägga på parketten

Hade ju tänkt göra höstfint nu till helgen, planera för hur jag skulle göra med mina möbler, köpa lite nya växter mm


Sonen kom hit och hjälpte mig. Hoppas nu detta räcker till


Jag har inte tagit in några växter mm av det jag har i mitt "prång".....hoppas och räknar med att de ska stå i lä för den hårda vinden. Inte så kul att vara uppe mitt i natten och hämta blommor runt hela gräsmattan men jag får avvakta och se hur det ser ut närmare kvällen.......

Här är senaste nytt om Simones verkningar för oss i Göteborgsområdet....(15.30)

Uppdaterar om det händer något särskilt hos mig. 
SIMONE




5 kommentarer:

  1. Och här kom inte den minsta lilla vindpust......var tvungen att gå ut och titta och det blåser inte alls. Men hörde att den tagit vägen lite mer söderöver. Hoppas den inte ställer till det för mycket. Men regnar gör det.
    Agnetakram

    SvaraRadera
  2. >Det var ju skönt att Ni slapp Simone. Men hörde på nyheterna om Danmark,
    Helsingborg , England har ju 8 st dött. Vilket jädrans väder. Så mycket Du fick
    ta in i din lägenhet , jobbigt för dig. Där jag bodde förut fick jag slå in allt i plast.
    Det var jobbigt tyckte jag. Du är så duktig Maj så det är inte klokt-
    På torsdag kommer mina vänner från Göteborg, de bor på Scandic norr, 3 nätter.
    Skulle ha skrivit om Cansergalan och Maud Adams också, men det var
    för sorgligt det får vara med bloggen i dag. kram Harriet

    SvaraRadera
  3. Så väl du har förberett. Hoppas nu att det inte blir alltför blåsigt bara...
    Hos mej är det lugnt, och lite regndroppar bara.

    Sov så gott, om du kan förstås <3
    Kramen från Eva

    SvaraRadera
  4. Otäckt med storm!! Hoppas det inte blev stor förödelse på din ute plats?! Du har i alla fall förberett dig ordentligt! Fördelen med att bo hit oppåt är att de flesta stormar drar över i södra delen av landet och vi känner inte av dem så mycket. Men för 2 jular sen hade vi verkligen en ordentlig en då många båthus, tak och träd blåste sönder/omkull.
    Kram Maja

    SvaraRadera
  5. Hoppas det gick bra!
    Marie

    SvaraRadera