torsdag 10 oktober 2013

Spännande Nobelpristagare........

Personligen tycker jag året nobelpristagare, Alice Monro,  verkar spännande! För mig, tyvärr, är hon ett vitt ark. Jag har aldrig läst något av henne. Men detta med noveller, ett nytt grepp inom kretsen nobelpristagare vad jag vet.....


Sen tycker jag hon är väldigt vacker! Född 1931 läste jag...

Jag gick , inte genast, upp till vårt bibliotek för att höra om de hade någon bok av henne som ännu inte var utlånad. Vi hade flera stycken men ingen fn.
Så jag har ställt mig på kö för vilken bok som helst och lät bibliotekarien välja några som hade kortaste kötiden..  
Tidigare köpte jag alltid en bok av årets Nobelpristagare men det slutade jag med. Tyckte att kommittén lyckades hitta de mest underliga författare och ett tag kändes priset väldigt politiskt....

När jag kollar runt på bloggar finns ofta bilder "utsikten från mitt fönster".......så kände jag idag på fm när jag tittade ut .....mina foto ger inte rättvisa åt min känsla men iallafall....

Hälsan bättrar nog lååååångsamt på sig och febern är på väg ner......men jag tar det fortfarande väldigt lugnt.
Fortsatt trevlig torsdag 



3 kommentarer:

  1. Godkväll !

    Javisst är hon vacker! Och hon skriver bra, ska läsa om min bok som jag har av henne nu. Jätteroligt med en "vanlig" författare som får priset!

    Fin utsikt!
    Krya på dig!

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  2. Så vackert du har omkring dig Maj, området verkar fint tycker jag. De läste högt
    på förmiddagen ur hennes böcker. Det fängslade mig på en gång. >Jag med köpte
    nobelpristagares böcker, dyra var de och inget intressanta visst är det konstigt.
    men det är flera år sen. ha det så bra , nu skall jag hoppa i säng.
    kram till Dig.

    SvaraRadera
  3. Visst är hon vacker Alice Monro, men för mig okänd. Ska be gubben ta med en bok från biblioteket nästa gång han är där.
    Så fin utsikt du har från ditt fönster - stora fina ytor.
    Så trevligt att du tyckte om musiken i min blogg - då blir jag glad.
    Må så gott och trevlig helg!

    SvaraRadera