fredag 18 oktober 2013

Shopping i city igår.......

God middag har det ju hunnit bli.....ja igår var det en trevlig dag i city. Hade en lååååång lista på vad jag skulle köpa både till lyan och till mig.
Jag var i behov av nya lakan (kan ju inte torka ute längre) och nu blev det en helt annan stil än tidigare. Håller på att vänja mig men det blir nog bra......MEN det började naturligtvis med krångel. Skulle stryka till lakan/örngott lite lätt och satte i strykjärnet.....Tvärsvart i hela lägenheten, tv, lampor mm. Jordfelsbrytaren hade slagit till. Något fel på strykjärnet , det är ju vatten i för ångans skull.

Ja, varför skulle jag inte behöva köpa ett nytt strykjärn också?? Men nu vet jag hur jordfelsbrytare fungerar, jättebra och inga nya proppar behövs! Så lakanen blev som det blev...

Ett nytt mysigt, stort, badlakan blev det också, allt från Almedals  LÄS MER HÄR I LÄNKEN OM NI VILL

Det blev det en matta från en annan favoritbutik i stan, BLÅ GALLERIET. Börjar ju bli lite kallare på golvet nu.





Sen blev det att kolla runt i affärerna i innerstan efter att par långbyxor till mig......inte lätt när man vet vad man vill ha. Dvs i mitt fall lite vidare ......kommer nog mer till våren men jag har ju även där en favoritbutik
STEFANEL AFFÄREN LIGGER HÄR


Italienska kläder "med det lilla extra"......det blev långbyxor och en ganska klassisk vintervit tröja. Underbar med snygga detaljer

Snygga detaljer som inte syns så bra på bilden men är fina när tröjan är på
Snygg detalj med lite längre bak

Det blev också  en stund över att träffa yngste sonen. Vi passade på att äta en bit på GOLDEN DAYS och fick en trevlig pratstund....





Idag ska jag träffa "Farmors Fia" och det ser jag fram emot. Fortsatt trevlig fredag!

3 kommentarer:

  1. Så lika Ni är sonen och Du, tröjan är skitsnygg, som de säger nu för tiden.
    Mattan är trevlig med. Skulle så gärna vilja ha en i köket, men är rädd att
    jag kan snava på den, och bryta allt en gång till. Men vi får se, tala med barnen
    måste jag väl göra förstås. Har varit på Moderatstämma i dag eftersom det är ifrån
    vårt konserhus. Alla partier lovar ju guld och gröna skogar. Ja vi får se.
    kram från Harriet

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag du har haft och tröjan ser ju hur go ut som helst. ha en till fin dag I morgon.
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Härlig shoppingrunda du gjort. Jag skulle ha shoppat med syrran idag, men vi ställde in för det var så halt för att åka till sta´n.
    Ha det gott!

    SvaraRadera