torsdag 17 oktober 2013

Så här ser Bloggen ut hos mig när bilderna krånglar.....

Fick en kommentar från Anki som undrade lite över hur det ser ut/är när bilderna krånglar.
Ursäkta mina suddiga bilder (ska vid tillfälla gå på fotokurs och ev köpa ny kamera )

1) När jag bloggar skriver jag snabbt,fort och utan att fundera så mycket över hur det blir. Sen kompletterar jag det med foto. Så är det tänkt iallafall.
När jag då ibland LADDAR UPP bilder så syns det INTE I MIN EGEN BLOGG men när jag publicerar den ser ni den (förhoppningsvis) men jag har ingen aning om vad den kommer att placeras, som tur är oftast på rätt plats) men tex igår sist i texten och det hade jag inte tänkt mig.

Eftersom bilden/bilderna  inte syns hos mig kan jag inte heller ta bort bilden, finns inget att ta bort, inte lägga till text osv. Om jag inte skrivit för mycket brukar jag börja om men oftast chansar jag.....

2) OM jag inte haft en mobil där jag kan läsa min blogg så skulle jag inte ha en aning om vad jag publicerar och då kan jag ju inte fortsätta blogga......men fn fungerar det ju

3) Det är ofta så att när jag läser andras bloggar ser jag inte bilderna och kan därför inte kommentera.

4) Nu visar jag först de bilder JAG SJÄLV HAR PÅ MIN SKÄRM NÄR BILDERNA KRÅNGLAR. De kan ni jämföra med vad jag kan se på min mobil och det är väl samma som ni ser antar jag.

Inget fruktfat
Inga bilder på tv från hall och kök





Nu Bloggen som den syns hos er

Bilden tagen från min mobil
Bilden tagen från min mobil



Som ni ser visar min blogg hos mig inget fruktfat och ingen inredning.

Detta är ett mysterium för mig och är väldigt tröttsamt och irriterande. JAG vill bestämma hur min blogg ska se ut .....ibland blir bilderna också större i bloggtexten men när jag fick stora bilder på upplagda gadgets (stavningen?) gjorde jag ett fel som jag fick hjälp med (tack ANKI)

Jag tar tacksam emot råd och hjälp om vad jag ev gör för fel. Kan det ha betydelse om jag har flera andra "fönster" öppna?

Fortsatt trevlig dag!

9 kommentarer:

  1. Förstår inte vad Du menar, här syns ju allt hos dig. Jag kollar ju bilder först innan
    jag skriver, redigerar dem och förminskar så de inte kan bli för stora. Sen plockar jag in
    bilderna där de skall vara i texten varefter jag skriver. är det något fel kan jag radera
    det varefter. ibland får man ju börja om från början. Din blogg ser alldeles rätt
    ut för mig därför förstår jag inte vad du menar. jag tycker alt är bra hos dig. kram från Hajan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja det är ju det som är mitt problem. Hur min blogg/mitt inlägg ser ut försöker jag visa överst. När jag trycker på ikonen för att LADDA UPP BILDER och gör det SYNS DE INTE HOS MIG men det finns på era bloggar. I början laddade jag upp fler för jag visste inte att de redan fanns hos er. Det är väldigt jobbigt att INTE VETA VILKA BILDER SOM VERKLIGEN KOMMER MED och VAR datorn LÄGGER DEM. Som tur är inte huller om buller även om det händer.
      När jag förstår att det är bildkrångel kan jag INTE ta bort bilden eller redigera för HOS MIG finns ingen bild.....det ser du på de två översta bilderna.
      Och som jag skriver ser jag ofta inte upplagda foto på andra bloggar heller men jag förstår ju av lämnade kommentarer att andra ser dem......men jag kämpar på!

      Radera
  2. Ledsen Maj, men jag har ingen aning... har du provat att byta Webbläsare? Tror inte det har betydelse med flera öppna"fönster"...
    Så himla trist problem! Hoppas du får hjälp från någon :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt mysko det där.
    Förstår inte hur det kan bli sådär, men förstår verkligen att det måste vara väldigt tröttsamt för dej!

    Jag skriver i en ny blogg nu, så du vet :)

    Kramen från Eva

    SvaraRadera
  4. Tycker absolut du ska följa Ankis råd och byta webbläsare. Hade stora problem för ca 2 år sedan med att inte kunna lägga in bilder och inte kunna se bilder hos andra. Min son hjälpte mig att byta till den webbläsare jag har nu Mozilla Firefox. Laddas ner gratis och om du känner dig osäker så be någon som kan lite om data om hjälp. Är tyvärr inget dataproffs så jag kan inte ge dig någon beskrivning men vet att det är otroligt enkelt om man kan. Vad jag hört av både bloggvänner och alla datanördar ;) jag har i min närhet så är Mozilla absolut bäst. Börja att testa med detta, för jag tror att problemet ligger där.
    Kram Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr....jag har redan Firefox. Men tack för tipset/M

      Radera
  5. Men du...nu tror jag Anki ändå är inne på rätt spår...webbläsaren...Prova att byta. Jag skulle bli riktigt förtvivlad om jag inte fick se ordningen på bilderna på min blogg, det är ju liksom en del av inlägget...hoppas det löser sej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Det låter ju helskumt...Har tyvärr inget tips att komma med. Men ska forska runt lite och se om någon jag känner kan hjälpa till.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Prova ändå att byta webbläsare. Jag hade stora problem med det mesta när jag började blogga, men sedan jag bytte till Chrome så har det fungerat... försöka duger. Har sökt lite på nätet hittade den här sidan: support.google.com/blogger/answer/42247?hl=sv&ref_topic=3339243, Kom att tänka på en sak då... har du senaste versionen av Firefox? Annars kanske du måste uppgradera den...

    SvaraRadera