tisdag 1 oktober 2013

Redan 1 oktober.......

Idag känner jag mig lite "krasslig"....hoppas det är tillfälligt och inte någon förkylning på G. Det innebär ju slappardag för min del......tur för mig är att jag trivs väldigt bra med att vara inne för det kommer såklart dagar nu när det blir regnigare och blåsigare.......iallafall brukar det vara så här i Göteborg.

Det är 7 månader sen jag startade min nya blogg och idag har jag kommit att fundera över HUR många som tittar in hos mig. Jag vet inte om ni bryr er om statistik men som ekonom tycker jag det är rätt kul.....men när det gäller Bloggen så fattar jag nog inget av de olika siffrorna. Sidvisningar,sidvyer, besökare, unika besökare och allt vad det kan vara.......har ni fattat något av det eller bryr ni er inte kanske?? Ja, det gör ni för annars skulle ni på era bloggar inte ha ikoner över tex Besökstoppen mfl.

Så här ser statistiken ut hos mig idag.....

58 sidvyer Bild nr 2 talar om 20 sidvisningar
Hur skulle det stämma med ca 20 sidvisningar/dag i ca 200 dagar. Kan ju aldrig bli 20376 st
GRRRRRRR sen har jag det där med att mina uppdaterade bilder INTE syns hos mig. Till det kommer nu Stora bilder.....
Varför har plötsligt bilderna blivit stora när man lägger till en "gadget".......jag gillar inte när jag inte fattar VARFÖR saker och ting sker.......

Är det någon därute som har den minsta förklaring......ibland funderar jag på att byta plattform för min Blogg men det verkar såååååå jobbigt det med.

Det jag däremot gillar är Tv program typ "Min sanning". Ikväll är det Alf Svensson som är gäst och det ska jag titta på. Sen vet jag inte.......
 Jag har ju fått ny tidning och det blir nog att mysa lite med den

7 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Jag fattar inte heller mycket av den där statistiken.

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!
    Hoppas du klarar dig från förkylning..

    Kul med besöksstatistik på bloggen, fast jag fattar inte heller allt..

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  3. Nej Du Maj jag vet inte hur det stämmer, ibland har jag bara 4 kommentarer, men
    enligt det skrivna har jag haft många fler besökare. Jag bryr mig inte så mycket vilket,
    jag är så glad att få skriva av mig lite ibland. Jag älskar att läsa era bloggar och kommenterar allt vad jag kan, det tager ju inte så väldigt lång tid. Hoppas Du inte har blivit kall, och drager på Dig en förkylning, det är aldrig roligt. Ha en bra fortsättning på veckan Kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Bra att du trivs inomhus, men inte bra ifall du blir krassligare.
    Så, det håller jag tummarna för att du inte blir.

    Jag kollar på statistiken i förbifarten, men bryr mej inte., så varför jag har lagt in en besöksräknare vet jag inte...!?
    Däremot är det roligt om någon skriver några rader ibland :)

    Mina foton blir "medel" sen förstorar jag oftast upp dem.
    Har sett att vissa av mina foton i sidospalten kan bli på gränsen till för stora av någon anledning som jag inte har en aning om.
    Förstår inte riktigt vad som blir så fel med dina foton...? Vi har väl samma sorts blogg? Och nu ser det väl hur bra ut somhelst :)

    Kramen från Eva



    SvaraRadera
  5. Fattar inget av statistiken och bryr mig inte så mycket, men... ibland när man ser hur många som varit inne på sidan så funderar man på varför så få kommenterar...
    Jag gjorde misstaget att inte kryssa i rutan "krymp så den passar" när jag skulle lägga in en bild i en gadget och den blev jättestor! kan du ha missat den lilla rutan ? Bara en tanke...
    Ha det gott nere i Göteborg - hoppas du slipper förkylning!

    SvaraRadera
  6. 1000 TACK för ditt tips. Den rutan har jag missat helt men det har fungerat bra tidigare. Nu har jag ändrat och det fungerade!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att det funkade!
      Välkommen till mig... jag lägger till mig som följare hos dig också :)

      Radera