onsdag 30 oktober 2013

Ojdå......inga glöggmuggar och kanna

KERSTINS GLÖGG  

Nästa varje dag märker jag att , javisst ja, det kom ju inte med till lyan (eller så ligger det fortfarande nerpackat i lådor i förrådet).......
Idag bestämde jag mig för att köpa alla de kryddor som ska vara till Kerstins glögg. Det var då jag började fundera över glöggmuggar mm. Letade på nätet och på Tradera. Tradera hade jättemånga till försäljning , visar foto på en auktion med kurbits som jag är "svag för"......
och en annan med många muggar.....





Ska bli spännande att se vilket pris som kommer att gälla.....gillar den gröna!

Då kom att tänka på en gardinkappa, med julmotiv, som jag slängt i påsen för återvinning. Nej, jag provar med en auktion istället......


Kanske kommer den till nytta och glädje hos någon barnfamilj.......




Vet inte om ni sett, överst i Bloggens högerspalt.....att det står "view on Instagram"....Om man klickar där kommer man till Instagram och det jag fn har lagt upp där. Klickar du sen på respektive foto ser du vad jag skrivit och ev kommentarer.....
Kul att jag kommit så långt med detta.....känner mig lite teknisk och modern....(Tack Ina och Anna)

Vet faktiskt inte vart dagarna tar vägen.....plötsligt är det kväll och tid för tv. Idag tittar jag på "Bonde" och hoppas det blir lite mer fart där, annars blir det en bok istället i väntan på Efterlyst eller Halvvägs till himlen.

Trevlig kväll önskar jag Dig/er som kikar in hos mig. Tycker det är helt otroligt att jag har ca 24000 st sidvisningar sedan nystarten av Bloggen. Är så glad för det!

5 kommentarer:

  1. Vilka fina! Den med kurbits var riktigt läcker!

    Jag använder en gammal kaffeservis till glöggen. i sockerskålen och gräddkannan lägger jag russin och mandel.

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  2. Det var ju trevligt , men jag förstår inte vitsen med Instagram. Du är så himla teknisk och duktig. Det var fina glögg-glas Du visar.
    Jag har mina gamla , du kanske har dina i förrädet.
    Det spelar ju ingen roll man kan ju ta glögg i vad som helst.
    trevlig torsdag önskar Hajan

    SvaraRadera
  3. Jag har också varit inne på tradera och tittat efter glöggmuggar. Jag har några, men tycker inte om glögg, men det gör ju dom flesta andra, och så tänkte vi ha glöggparty framöver och då behöver jag flera muggar. Men jag tror inte vi kommer att bjuda över varandra frö dom jag letar efter är Nittsjös och dom är ju blå och bruna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Ja, nu börjar det snart bli glöggtider, köpte årets glögg häromdagen, flaskan är ju så fin i år, kurbitsmotiv.
    Ha det fint
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera