fredag 25 oktober 2013

Möjlighet till nya egna traditioner till Jul.....

När jag idag fick nya LANTLIV insåg jag plötsligt på allvar att det inte är långt till advent/jul.......







Under åren som varit sen jag flyttade hemifrån har jag tillbringat de flesta av mina jular hos släktingar......det innebär att jag anpassat mig till andras jultraditioner i många många år. Det har varit fina jular med många fina minnen......

MEN nu då.....första Julen i lyan. Ska fundera på hur JAG vill ha det både ute på altanen
och inomhus.....+ ska det bli någon glöggbjudning, lillejulafton.....ja inte vet jag.

Jag har sagt det förr men det tål att upprepas. Jag "älskar" mina sk blädderböcker och det har jag många. Tog fram denna idag och den är så fin. Vilka foton , recept mm.




Har ni några MÅSTE FINNAS när det är jul? Tänker inte i första hand på mat utan tex julpynt mm.

Jag kanske har fler som jag inte kommer på just nu men det jag kommer att tänka på först är Mistel. Jag kommer från Västmanland och det är vår landskapsblomma. Och den ska köpas dagarna innan jul så att den är "frisk och fin".......och hängas i en dörröppning!

Sen har jag min egen lilla "tomtevärld/tomtekalender" och den måste var med. Kanske blir det något nytt inslag i år för att markera att nu har tomtarna flyttat.......

Del av Tomtarnas Värld

Någon kanske undrar hur det går med Instagram....med lite hjälp (tack Julia) tror jag att jag lyckats med att lägga upp ett foto för att testa. Kommer nog inte att vara så aktiv där, tror jag iallafall, men det är ju kul att se andras bilder.

Bilderna krånglar men det är ju jag/ni vana vid om ni läser bloggen ofta. Nu tror jag däremot att det blivit dubletter. Ni får stå ut med det




ÖNSKAR JAG ER!

1 kommentar:

  1. Ja, herregud, inte ens två månader till jul!!!! Var tar tiden vägen???
    Trevlig helg till dig

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera