tisdag 8 oktober 2013

Lite tankar och fundering omkring ålder.........

TACK snälla för era kommentarer ! Jag brukar själv försöka skriva kommentarer men den senaste tiden har det blivit lite dåligt med det, också!





Visst har vi väl alla upplevt, tex när vi träffar ungdomsvänner,  att vi känner oss "inombords" precis som de unga tonåringar vi var......
När man jobbat bla på en stor arbetsplats med många kvinnor/tjejer i olika åldrar som jag gjort.....ja då har jag aldrig tänkt på vilken ålder vi haft utan jag har känt mig på samma nivå som den jag jobbat/pratat med.......(30-65)

Men så idag kom bara ett försändelse från Posten. Ett brev från PRO och särskilt gällande avd Askim. Jag då kände jag, för första gången tror jag, att jag är nog fysiskt ändå pensionär.......

Nu förstår jag plötsligt hur min mor kände det när pappa som var 15 år äldre än min mamma skrev in mamma i pensionärsföreningen (hur han nu kunde det men på 60 talet var mycket annorlunda). Mamma jobbade ju för fullt och heltid........och hon var 50 år.


Ja, lite sådana tankar dyker upp här i vilfåtöljen!

Avd Askim hade faktiskt ett bra utbud av aktiviteter bla bridge. Men den aktiviteten har redan startat så kanske man ändå skulle fundera lite på den till våren........ Jag har glömt mycket av reglerna i bridge men det jag en gång kunnat brukar snabbt bli aktuellt igen bara jag repeterar lite.Hoppas jag iallafall.

Ikväll då?  Jag tittar nog till att börja på säsongsstarten av Veckans Brott med GW och kanske tittar in hos fruarna.....läste någonstans på nätet att det skulle bli bråkigt ikväll igen och jag förstår om skådespelarna tröttnar (publiken med) när de redigerar/klipper i det inspelade materialet bara för att väcka sensation.

Ha en myskväll allihop!

PS. Hajan det är föreningen som planterat häcken och vattnar och sköter den. DS

6 kommentarer:

  1. , du Maj det var mycket som stämmer vad Du skriver. Det är så sant ibland känns det ingen skillnad alls, sen känner man att de talar över huvudet på en. Mina anhöriga säger ofta, får jag prata färdigt först. De tycker nog att man är jobbig i bland. i kväll
    skall jag se Pengarna på bordet på fyran. Hollywoodtanterna ser jag på TV 3 play.
    Ja vi får se, vi hörs i morgon kram Harriet.
    Så bra att ni fått Häcken utanför.

    SvaraRadera
  2. Åldern är bara en siffra på pappret inte hur man känner sig inombords. Men förstår hur du menar ändå.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det så, när man träffar sina barndomsvänner, man känner sig lika gammal som man var då. En härlig känsla...Jag tror inte man blir äldre än ca 20 år själsligt även om man kan känna sig gammal av livserfarenhet och av en kropp som inte längre är tjugo år. På nåt vis tänker jag att vi blivit vuxna då och liksom mentalt är "färdiga" men att kroppen naturligtvis till slut åldras men mentalt är vi alltid unga...Ja, undantag finns ;) Tack snälla för dina röster på besökstoppen. Kanske inget att röra upp himmel och jord över men det är alltid roligt att vinna :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Man är inte äldre än man gör sig... eller känner sig... som sagt åldern är bara en siffra på pappret.
    Jag har några år kvar till den "riktiga" pensionen, medan Lasse varit pensionär i några år... Han tyckte jag kunde gå med i PRO när jag fick avtalspension förra året... jag vägrade!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej bästa Maj!

    Äh, ålder är inget att bry sig om! Det är känslan på insidan som räknas. Huvudsaken är att man har roligt :o)

    Må så gott!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  6. Åååå, stackars din lilla mamma, blev hon inskriven i pensionärsföreningen! Hoppas hon inte gick!!! Fast det var säkert välment.
    Det där med ålder, ja, vad ska man säga? Så länge man känner sig ung och pigg så är det väl det som är det viktigaste!
    Agneta kram

    p.s. tycker du jag ska flytta bort mina älskade älghornsbräken....hmmmm......får fundera på det ett slag!!! d.s.

    SvaraRadera