måndag 14 oktober 2013

Lite av varje......

Om ni som jag stöttar Mun-och Fotmålarna så har ni kanske också fått försändelsen med julkorten. Jag blir alltid lika förundrad över hur fantastiska målningar de gör med antingen munnen eller foten. Ni som inte känner till dem kan läsa MER OM NI KLICKAR HÄR

Den fantastiska människan, konstnären, sångaren och inspiratören Lena Maria Klingvall är med i denna förening






Hon är ju otroligt känd och populär i Asien. Jag länkar via youtube till en av hennes vackra sånger, Var så goda! Klicka på länken här Because he lives in Japanese

Idag har jag ätit något som jag inte minns jag ätit sedan jag var barn om ens då. Min fd vägrade att äta denna maträtt så killarna har nog, vad jag minns, aldrig ätit det hemma iallafall. Vad är detta för mystisk maträtt då? Jo, Fiskbullar!
Jag köpte en burk för det verkade otroligt enkelt. De låg i dillsås också och det gillar jag! Jag tillsatte mer djupfryst dill och pressad citron och det kan jag nog redan nu säga att det var inte sista gången jag åt fiskbullar. Började lite försiktigt....


Sen är det tvättstuga här idag. Det finns ju en "stor" tvättstuga i föreningen men jag gillar inte sådana ( har inte tvätta annat än i egen maskin på ca 45 år)....bära och släpa , städa tvättmaskin/torktumlare osv så jag tvättar lite oftare och färre saker inne hos mig. Det blir nog lite svårare med torkningen nu är jag inte längre kan torka tvätten ute.....
Skrev häromdagen om att jag inte vågade tvätta älsklingströjan för jag visste inte hur ylleprogrammet fungerade. Provtvättade en enklare tröja först och sen får det bära eller brista tänkte jag.....ser rätt bra ut där den ligger på tork......håller tummarna!

Det är den vita......

Jag är lite upptagen några dagar så ev hinner jag inte med att blogga men jag är i så fall snart tillbaka.

TREVLIG KVÄLL
och glöm inte att



8 kommentarer:

  1. Jo, fiskbullar har ätits här hemma. Men det var mest gubben och grabben som gillade dom (i hummersås). Vi flickor var inte så förtjusta i dom. Men finns det inget annat så kan jag äta dom.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Här kommer mamman till mammaC, när hon var liten så åt vi fiskbullar
    ofta. Gjorde som Du hade i lite mer dill, det duger länge. Det där med tvätten är
    nog en vanesak, jag åker ju rätt ner till tvättstugan, om hissen går förstås ha,ha.
    Jag fick mina kort i torsdags med fot och mun konstnärerna.
    Ha det bra maj. kram Hajan

    SvaraRadera
  3. Fiskbullar var min favoriträtt som barn
    ett tips om att tvätta ullplagg som jag lärde mej när jag var på en såndär Ullresa är att man tvättar endast i sköljprogrammet för det är temperatur skillnaden från ca 30grader i tvättvattnet till det kalla sköljvatten som ullen inte tål och krymper sedan ska man endast tvätt i ulltvättmedel för att slippa att det kliar
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Göran gillar inte fiskbullar man jag tycker det är så gott, så vi kompromissar. Jag lagar fiskbullar till mig och han får laga nåt annat till sig.

    SvaraRadera
  5. Hej Maj!

    Jag stöttar också mun o fotmålarna. Har gjort det i många år nu. Tycker de har så fina kort. Och när man tänker på hur de är gjorda så blir de liksom ännu finare.

    Inte var det igår jag åt fiskbullar heller. Brukar tänka ibland att man nästan glömt en del vardagsrätter man alltid åt tidigare. Som rotmos o fläsklägg tex :o) Får ta en titt i affären efter fiskbullar.

    Känner så väl igen mej i det du skrev om att spilla på kläder. Jag har en favorittröja som jag kallar "spilltröjan". Hinner bara ta på mej den så spiller jag på den!

    Vilken tur att du fick rätt på dina handledsvärmare. Det är nog dom snyggaste jag sett!

    Ha det bäst!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  6. Åhhh, nu blev jag så sugen på fiskbullar! Sååååå jättegott!

    Ha det så bra, vad du nu ska göra, nu blev vi ju lite nyfikna alla....

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  7. Ser jättegott ut! Jag kanske får ompröva mina fördomar! Vill ju ha lättlagad mat ibland!
    Marie

    SvaraRadera
  8. Jag fick också ett sådant kuvert! Visste inget om dem sedan innan med blev full av både förundran och beundran! SÅ fina motiv! Det hade man ju tyckt i vanliga fall också, men när man vet att de är målade med munnar och fötter blir man ju ännu mer imponerad! Här ska stödjas!
    Kram Anna

    SvaraRadera