onsdag 9 oktober 2013

Godare än penicillin.....

GO´ KVÄLL  säger jag till er som tittar in!

Jag lovar att känner ett uppdämt behov att lämna lyan och röja runt lite i affärerna. Höstplantering på altanen börjar locka , och så har jag naturligtvis INGENTING att sätta på mig......känner ni igen er?

Det var inte länge sedan jag gjorde avtal med mig själv att jag nog hade allt jag behövde.....men tänk så fel man kan ha!!  Får väl se hur det går......

Här sitter jag iallafall och mumsar på något som är klart godare än en penicillintablett. Min sort är en sådan där "tarv" som vi säger i Västmanland så jag gömmer den i lite sylt! Och vips är den borta.....

Mat.se var här med nya beställda godsaker. Klart att de inte smakar som svenska vid Midsommartid men gott är det!

Ikväll är det några tv program jag tänker titta på
  • Bonde söker fru
  • Halvvägs till himlen och
  • Babel , svenskt litteraturmagasin

Med tanke på mina funderingar igår så var det dags idag igen. Denna gång gällde det gratis broddar till alla som är 65 år eller äldre. Personligen tycker jag att var och en kan köpa sådana och välja vilka de vill ha och kommunen använt pengarna till annat. Evigt tjat om dålig ekonomi.......Kanske skottat trottoarerna bättre!

 

5 kommentarer:

  1. Din idé om bättre skottade trottoarer tycker jag är jättebra. Det är väl mer än de äldre som kan halka och bryta benen?

    SvaraRadera
  2. Hej Maj!

    Hoppas du har en fin kväll där framför TV :o)
    Om det gått, vette sjutton om jag inte nallat en jordgubbe av dej! Hahaha! Dom såg väldans goda ut!

    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  3. Visst känner jag igen det där med att inte ha något att på sig. Konstigt - garderoben är ju full. Jag gick en runda på stan igår (bor mitt i centrum). Usch vad tråkigt det såg ut i affärerna (4 st), det var så murriga färger. Jag kom hem tomhänt.
    Här i stan har vi värme på gator och trottoarer. Returvärme från fjärrvärmeverket så vi behöver inga broddar.
    Hoppas du haft en trivsam TV-kväll. Jag såg bara rapport ikväll. Satte mig att läsa min nya bok - Håkan Nessers "Levande och döda i Winsford. Jag gillar Nessers sätt att skriva. Boken är tjock så det blir många timmars läsning.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Jag har sett på samma som Du talade om. Men det var inte riktigt så
    bra ikväll tyckte jag. men det bliver nog bättre.
    Skönt att Du låter lite bättre i dag.
    ha det bra, och gå ut och köp något nytt, det brukar alltid hjälpa.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  5. Bra tecken att du längtar ut på shoppingrunda :)
    De där jordgubbarna ser då helt supergoda ut!
    "100 hus 2013" är inte direkt någon tävling, bara en idé från en tjej som heter Susanne... tror inte jag hinner med alla hundra, men kör väl så länge det går :)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera