tisdag 22 oktober 2013

Givande dag.......

Jag kände redan när jag vaknade att "idag måste jag bara till stan".......och köpa garnet jag skrev om häromdagen......det är spännande och underligt det där med plötslig inspiration!

Innan jag åkte laddade jag med en färdig paj som jag inte smakat förr. Den var jättegod. Kan rekommenderas






Jag visste redan innan hur min tröja skulle se ut. Liknande de jag har i vintervitt men inga flätor. Enkelt ska det vara! Vi har en jättefin garnaffär i city, inte långt från Saluhallen LÄS MER HÄR och dit gick jag med bestämda steg.
Nu fanns det inget mönster som exakt passade men personalen försäkrade att om du använder och gör om lite så blir det jättebra. Två aviga/två räta i rosa garn.......+ en sjal också. Nu håller jag tummarna för att jag lyckas.

Ullgarn

Strax intill ligger en av stans finaste blomsteraffärer (av de jag stött på) och hur skulle jag kunna gå förbi dessa blommor utan att ta kort.....

Kände dessutom för att lyxa till det med en bakelse. Den var smarrig!





Nu får jag se om jag börjar på min stickning, läser ut min bok som ska återlämnas i morgon eller något tvprogram.......

4 kommentarer:

  1. Det verkar som du haft en jättetrevlig dag! Lycka till med tröjan! Vilken tur att Fia har en så "pysslig" farmor. När hon blir lite större kan ni (vi) julpyssla ihop.

    Kram! Gunnel

    SvaraRadera
  2. Så trevligt skall Du sticka till lilla Fia, eller kanske till Dig själv. Så spännande Du
    kommer snart in i det, om Du stickat förr. Det var de finaste buketter jag sett .
    Jag har inte varit utanför dörren alls denna regniga dag. På torsadag kommer Lilla Axel till mig, De skall hämta det som jag köpt till honom.Jag lovade att ugnsteka lax till middag åt Sophie och mig. Lycka till med tröjan nu.
    Kram HAJAN

    SvaraRadera
  3. Lycka till med din stickning...jätte härlig färg. Å så fina blommor dom skulle man haft.
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Ser att du haft en trevlig dag... blir säkert jättebra! Är lite avundsjuk på alla som är så händiga och duktiga... jag är visst född med tummen mitt i handen :)
    Du undrade om min kamera (tack för beröm :)) Jag har en kompaktkamera med möjlighet till egna inställningar om man vill... den heter Canon Powershot sx50 hs...
    Ha det gott!

    SvaraRadera