onsdag 16 oktober 2013

Frossar ikväll......

HEJ PÅ ER!

Idag frossar jag igen (matlev på G).....jag hinner riktigt längta efter frukt och grönt när jag bara handlar ca 1/g per vecka.  i början , som idag, kan jag välja och vraka men det tunnar ut efter några dagar. MEN just när är det Tummen upp

Vindruvor kärnfria, färska fikon får en ny chans, chokladkola,säker banan......mm

Och frossa är det även bland tv programmen......


Blodsystrar
Vem vet mest
Bonde söker fru
Efterlyst 
Halvvägs till himlen ser jag nog på reprisen
Kobra

Tittar naturligtvis inte still hela tiden.....det har jag skrivit om förr, en av de bra sakerna med lyan är att när jag tex är i köket så ser jag tv och jag hör den ju jättebra hela tiden överallt..... Grrr bilderna krånglar

Till sist visar jag min fina Azalea jag haft nu i över 2 veckor, hoppas det är en turblomma....


 
FORTSATT   TREVLIG KVÄLL





6 kommentarer:

  1. Härligt med hemleverans... undrar om det funkar för oss som bor mitt ute i skogen också :) Ser i alla fall lockande ut!
    Ser hemtrevligt ut hos dig - fåtöljen framför tv:n, lampa bredvid för bokläsning och så laptopen på bordet och massor med böcker i bokhyllan... mysigt!
    Azalean ser jättefin ut... hoppas den blommar länge, länge :)
    Blev lite nyfiken, men vad är det som krånglar med bilderna?
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack fina Maj för din/ dina kommentarer på min blogg, det värmer. Du jag har tänkt på det med att fixa möbler, men det är så mycket jobb, känner just nu att jag gör det för mig och kanske ibland till barnen, men det är inte lika mycket som förr, för det blir ju fullt överallt.,tur vi har ett fritidshus som vi också har möbler i. Ha en fin helg. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Förresten vad bra att äta frukt framför tv n istället för godis. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Jag är också en fruktoman. Det är så otroligt gott att ha en hel skål med frukt inom räckhåll...och betydligt nyttigare än mycket annat med för den delen. Kram

    SvaraRadera
  5. vad mysigt du har det och att kunna ha kolla på tv är ju bra
    jag hör ljudet från tv när jag går ut i köket
    jag är dålig på att äta frukt får ta och skärpa till mej
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  6. Mums så gott det ser ut! Är helt galen i frukt och bär, kan äta hur mycket som helst!
    Ser mysigt ut i din tv-hörna!

    Tyvärr kan jag inte komma med ett endaste lilla goda råd beträffande datorkrångel,är helt urusel på sån´t!

    Ha det så gott
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera