tisdag 29 oktober 2013

Bokpaket och lite annat smått och "gott"...

Pust!! Ja, ni har väl läst att stormen Simone tog en sydligare väg än vissa förutspått. Men vem skulle vilja vara ansvarig för att "blåsa" faran över innan någon visste hur det skulle sluta......för runt 21-tiden blåste det rejält här hos mig . Jag var uppe till ca 24 men då hade det lugnat ner sig.......

Idag var det hyfsat väder och jag tog mig en tur till affärerna i Sisjön. Först på listan var att hämta ett bokpaket jag köpt. Ser fram emot att läsa dessa böcker




ca 3 cm i diameter

Eftersom det finns fler affärer i samma byggnad tittade jag in hos Claes O, Chilli,Mannerströms Delikatess mm
Jag vill ha en ljusslinga som lyser upp altanen i vintermörkret och på Claes O har jag fått besked om att det kommer in till jul, slingor som inte behöver eluttag. Det visade sig inte stämma och jag fastnade nu för en slinga som såg "julig" ut och som jag får sätta inomhus vid fönstret istället.

tyvärr en lampa sönder. Får se om jag orkar byta......


 På Claes O har de ju de mest otroliga saker och dit hör väl denna lilla Tomte. Skiftar ljus från vitt, till grönt, rött osv. MEN i ett lugnt och behagligt tempo. Från Kina naturligtvis inkl batteri 19 kr.

Sen är det svårt att gå förbi Mannerströms otroligt fina delikatessdisk......Jag köpte en fin kotlett och "dagens".....
Hos Chilli fanns denna fina konstgjorda bukett (de är ganska dyra dessa blommor) som nästan såg verkliga ut

Men jag köpte mig en bukett "riktiga " rosor. Ser jättefina ut och lyser som små solar här hemma

Oj, jag glömde nästan det mest praktiska. Äter ofta äggmackor eller sallad med äggklyftor. Det kan jag fixa i ett nafs nu





Denna utflykt var jättetrevlig och välbehövlig efter den stressande gårdagen.



6 kommentarer:

  1. Hej Maj, och tack för fiffiga tipset om kuvertet :)

    Fina ljusdekorationer.
    Skönt när de skiftar i ett lugnt tempo också.
    Måste vara härligt att ha ro att läsa böcker...
    Jag funderar på att skaffa talböcker, vore nog bäst för mej.
    Jättefina rosor du har köpt, verkligen som små solar.
    Här, blir det sockerkaka av äggen imorgon, mitt barnbarn ska baka :)

    Kramen från Eva

    SvaraRadera
  2. Så härligt Maj, så mycket bra Du köpt. Så bra saker, dagens rätt verkar ju toppen.
    GWs bok fick ju så fin och bra kritik på 4ans morgonprogram. I dag skall jag gå till
    en granne. Man pratar med så några att rösten liksom försvinner. Mina väninnor
    säger man skall sjunga ofta. Hm ,ja gnola lite kanske. Det märks att man blivit gammal. Men än hänger man med. Ha en bra dag, vännen Harriet

    SvaraRadera
  3. Chili är en av mina favoritaffärer. Man hittar alltid något där som man måste ha. Kram

    SvaraRadera
  4. Ingenting går upp mot äkta rosor....Men jag ger dig ändå en bukett i tanken för ditt tips om att be tandläkaren att få sitta upp....Det var inga problem och vips försvann mina panikkänslor och besöket gick som en dans...STORT TACK!!!

    SvaraRadera
  5. Precis dom två böckerna har jag gått och sneglat på, är väldigt sugen på båda...

    Vilka fina rosor du köpte! Finare än den konstgjorda buketten, tycker jag.

    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera