måndag 16 september 2013

Lite av varje en måndag i sept.....

Ni som följt mig vet nu att jag köper mat med hemleverans, fn från Mat.se. Klart att allt inte bara är fördelar med det, bla finns ju inte alla de varor som finns i butiken MEN en sak är enligt min mening helt oslagbar. Deras FRUKT är den finaste fina. Superfräsch!
När man som jag handlar 1 g/vecka hinner ju frukten ta slut och när jag ska beställa nya varor är jag såååååå sugen att jag tydligen" beställer allt som finns". Se bara här

Jordgubbar är ju nyttigt och jag kan inte motstå dessa eftersom jag nu köpt flera gånger (skrivit om det förr) och de bara är alltför goda. Så mitt måndagsmys blir "gubbar", lite rörsocker och yoghurt......
Här är en länk till leverantören
JORDGUBBAR

En annan sak med att inte ha allt hemma alltid är att man får längta lite.....tror att man mår bra av det!

Idag har jag känt det som att vintern, utan snö fn, har kommit till Göteborg. I morse kraftigt regn ,uppehåll men senare blåsigt och k a l l t !! Fattar inte att mina tappra pelargoner fortsätter att blomma och blomma......

Sen är det ju en guldgruva att ösa ur när man läser alla nättidningar. GRRRRRRR Jag engagerar mig så mycket i olika händelser och öden att det ofta blir för mycket känslor.....

I GP läste jag om ett överfall på en 89-årig dam. Jag blir så arg och upprörd att jag saknar ord. Dessvärre är ju detta inte ovanligt nuförtiden. Har vissa föräldrar helt "stämplat ut" ......enligt min mening går det inte att skylla allt på samhället, vi har ingenstans att vara, vi är fattiga mm. INGEN har rätt att ta ut sin frustration på detta sätt! GRRRR

LÄNK till artikeln finns HÄR

Bäst att försöka lugna sinnet så gott det går.....tittar fn på "Halv åtta hos mig".....får inte bli för ofta men ikväll verkar det spännande mat. Sen blir det nog Vetenskapens Värld och kanske några kapitel i min bok.....
 


4 kommentarer:

  1. Jag förstår inte hur det blivit i vårt land. Ingen
    är rädd och aktsam om något nu för tiden , man skjuter ner folk överallt. 3 st nu här i Norrköping det är gräsligt. Att de bara kan ge sig på äldre människor, som inte kan försvara sig
    så fegt. Fy säger jag, jag törs inte skriva mer,för
    då skriver jag något som man inte får

    SvaraRadera
  2. Frukt är både nyttigt och gott. Jordgubbarna såg för goda ut, mums. Det är för hemskt som det är nu. Man är inte säker vilken tid på dygnet man är ute.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Jag är fruktälskare och tycker om att testa olika saker.
    Ja, så fegt att ge sig på en gammal människa - usch!!!
    Ha det gott och kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Jag kommer ihåg när Willys hade hemkörning. Då handlade vi alltid via nätet och det var likadant då. Frukt och grönsaker var de allra finaste.. Det var ju förstår inte en massa kunder som klämt på dom eftersom allt packades på lagret..
    Får kanske börja med hemkörning igen..

    Kram Maidi

    SvaraRadera