torsdag 19 september 2013

Ha inte pappersnäsdukar i fickorna när du tvättar.....

Dagen började lite surt......startade en tvättmaskin med höstbyxor mm.  När maskinen var klar väntade en överraskning





Trots att jag tycker att jag alltid tömmer alla fickor så noga kan jag konstatera att jag glömt några pappersnäsdukar någonstans.....Vitt fastkletat papper överallt!  Grrrr

Hade en del ärenden till köpcentrat i Sisjön så jag åkte dit på em. Det käraste ärendet var att skicka iväg vinsten i lotteriet till "Hajan".......Har packat det väl och nästan en hel tejprulle (känns det som)  har gått åt för att göra paketet säkert.

Hoppas Posten är rädd om paketet

Jag gjorde ett  besök hos Ljusexperten för att kolla in lite på deras lampor......hittade ingen jag kände "yes" den vill jag ha...men denna  var ett hyfsat alternativ till min kökslampa. Ovanpå träramen finns hållare för värmeljus



Jag fick ett tips på en elektriker som "trär om" elen i äldre lampor så jag kanske kan ha min älsklingslampa kvar ändå.....

Vidare till Rusta för att titta på en inredningspryl som jag kanske kan ha i hallgarderoben.....





Cervera ligger strax intill och jag tittade in där. Där fanns massor av varor i fin kvalitet och en sådan här läcker tekopp måste ju locka många....


Tyckte själv att jag var lite duktig som inte köpte något och kände att jag skulle belöna mig med något till kvällsfikat.....


Jag tror jag sett Julia Roberts och snyggingen George Clooney hur många gånger som helst men jag kan bara inte se mig mätt på dem.......så jag tittar på filmen" Ocean´s twelve" medan jag kollar runt på lite bloggar......




5 kommentarer:

  1. Papper i tvättmaskinen är typ det värsta som finns!!

    SvaraRadera
  2. Ja kära hjärtanes då...det där med papper har hänt mig också..jisses vad papper det blir. Det kan vara roligt att gå runt i affärer å bara kika..få lite idéer måste ju inte handla varje gång.
    Du får ha en skön helg/kramen

    SvaraRadera
  3. Usch ja....Det där med pappersservetter i maskinen har hänt några gånger. Inte kul alls:(

    Ha en skön helg!
    Kram Susan

    SvaraRadera
  4. Åh, ja! Det där känner jag igen! Har ju hänt ett antal ggr. Och man blir liksom lika förbryllad varje gång. Det är ju så himla svårt att få bort!

    Vilken fin "ögonshoppis-runda" du bjuder på. Inget kan slå din gamla lampa. Den är ju så vacker.

    Såg det där med ko-styling jag också. Inte vet jag. Men på nåt sätt tycker jag det är enormt egoistiskt av en människa att behandla ett djur på det sättet. De borde få leva sitt liv i den miljö de är ämnade för. För det är ju också det som är det mest naturliga för dem.

    Jag gillar också Roberts & Clooney :o)

    Ha en fin o trevlig helg!
    Kramar
    Monika

    SvaraRadera
  5. Lilla vän när jag kom hem i dag från centrum, hade aviseringen om postpaketet kommit. Jag har redan tänkt ut en plats för den , jag
    älskar ju Amors änglar och sådant. Vilken jäkla tur jag hade denna gång. Sen har jag haft samma otur som Du med pappersnäsdukar. Jag kollar så noga och ändå händer det. Jag får ju nästan krypa in i tvättmaskinen för att få bort smulorna. Här får inga smulor vara kvar, här är ju så många som tvättar, jag har ingen egen tvättmaskin. ha det bra nu Maj, jag skickar bild sen var den hamnar.
    kramar från Hajan. Behåll din lampa om det går att ordna

    SvaraRadera