onsdag 25 september 2013

Böcker,tv och en liten lampa också.....

Nu har årets Bokmässa startat och det märks ju på utbudet av nya och spännande böcker......många författare kommer ju med sin nya bok i lagom tid till mässan.
Jag är med i många bokklubbar och har fått nya BOKSPEGELN.....trots att jag försöker låna mycket på biblioteket, inte har plats i bokhyllan och inte plats att köpa någon ny hylla önskar jag att jag hade dessa böcker och troligen köper jag "dubbelerbjudandet"....


Sen är det några tvprogram som jag kan tänka mig titta på.......





Go'kväll har förresten redan börjat och Sven-Bertil berättar om en bok där pappa Everts visor finns och sedan finns tydligen (kanske samma som ljud i barnböcker) möjlighet att genom en knapptryckning lyssna på musiken.....Ni känner väl igen er? Hur många visor av Evert Taube kan ni texten på från början till slut......brukar det inte bli lite hum hum till midsommarsillen.......

Han berättar om när Evert Taube var på årligt framträdande på Gröna Lund (där har jag sett honom flera gånger) och nu när Evert inte längre finns med oss så upprätthåller han den traditionen. Tänka sig att han är så stilig och har behållit sin röst och Sven-Bertil är 79 år!! Den boken verkar spännande!

Till sist har jag varit på shoppingrunda.....Plafond inhandlad! Det blev denna. Länk till firman HÄR KAN NI SE LAMPAN BÄTTRE

Nu ser jag fram emot morgondagen när "elkillen" dyker upp och ska fixa till allt med elen. Vågar nästan inte tro att det ska fungera. Tittar du in  till mig kommer du att få veta och se resultatet.




3 kommentarer:

  1. god kväll Maj, såg du så bra tavlan passade hos mig. Vilken tur jag hade som vann.
    tavlan. Nu plötsligt försvann flera rader jag skrivit. Lampan var ju jättesnygg. jag klickade på Här så jag kunde titta ordentligt. Bra val tycker jag. såg också Bonde söker fru, det är lite kul i alla fall. Det var många rara killar. ja vi får se. Vi hörs vartefter

    SvaraRadera
  2. Åhhhh, vill ha alla dom böckerna du visar! Är helt tokig i böcker, där försvinner en stor del av mina pengar....
    Hoppas att det går bra med elen!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Jag tittar in och säger Hej!
    Må så gott!

    SvaraRadera