måndag 19 augusti 2013

Vad gör man utan skafferi.....

Nu har jag bott i lyan i snart ½ år och börjar få lite lite grepp om vad som fungerar och inte.....det som definitivt inte fungerar är möjligheter till matförvaring. Jag har matvaror i snart alla köksskåp och de är ju inte många. Drickor, öl mm står delvis framme på golvet......


Varför blir det så här?

Eftersom vi inte har någon affär i närheten och jag skriver om att jag beställer mat via nätet så måste jag handla för minst 400 kr för leverans och för 700 kr för fraktfritt......därför blir det mer mat att lagra hemma än om jag handlade oftare och bara exakt det jag behövde de närmaste dagarna.....
Under helgen har jag surfat runt, som det känns, hos alla som möjligen kan sälja någon typ av skåp som jag kan använda till skafferi. NU är det ju ett problem till UTRYMMET! Skåpet kan högst vara ca 35-40 cm djupt annars kommer jag inte in genom dörren till vardagsrummet......(från 7 rum o kök till lya är inte helt lätt) ....
Jag har bestämt mig för att åka till CHILI som har butik inte långt härifrån och titta på dessa......LÄNK till CHILI här






och sen har jag tidigare sett en serie, romantisk, som kanske passar till nattduksbord vid min säng. "sovrummet" är ju romantiskt om ni minns....




Nu vet ni mina närmaste planer när det gäller inredning........

Läser på bloggarna att de flesta kanske idag är tillbaka på sina jobb, skolor börjar mm. För mig är det dags att ta av älskade morgonrocken och piffa till mig ! TREVLIG DAG önskar jag . Kram

8 kommentarer:

  1. Chili är en kul affär att besöka. Det finns alltid något man fastnar för. Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  2. Romantiskt sovrum du har,nattduks bordet platsar helt klart där :)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Men oj så tokigt att du ska behöva köpa nytt "skafferi" för att du måste handla mer mat än du behöver för stunden:( Är inte risken stor att du plötsligt får mycket som går ut i datum då?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej söta Maj!

    Tusen tack för den fina kommentaren. Att hitta den efter en dag fylld av "knas" kändes fint.

    Skåpet Lova föll verkligen mej i smaken. Sååå snyggt!

    Förstår dina våndor. Att anpassa sig till ett så mycket mindre boende är minsann inte lätt. Ditt romantiska sovrum är helt underbart och den söta byrån skulle passa helt perfekt.

    Ha det gott! Mys o Må!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera
  5. Förstår att det är jobbigt utan bra förvaring för maten!
    Hoppas att du hittar något bra skåp med de rätta måtten.
    Så mysigt du har det i sovrummet!

    Ha det så gott
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  6. Förvaringsutrymme är verkligen ett måste !
    Förstår din frustration över att inte rymma dina matvaror.
    Hoppas att det fina skåpet från Chili blir en bra lösning !
    - Sängbordet är ju verkligen så vackert och passar perfekt i ditt sovrum.
    Lycka till med dina möbelköp !
    ( Så synd att du inte kan se foton på andras bloggar, det måste vara ngn inställning på datorn som ska justeras...Tror jag ;)
    Ha det gott och sköt om dej !
    kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Du har så otroligt romantiskt och fint i, och omkring din säng.

    Vad jobbigt att inte ha en affär i närheten.
    Här finns i alla fall en sån, på lagom gångavstånd med dramatenkärran.
    Som sagt var, det förstår jag ju att det lätt kan bli mycket, om det ska löna sej för dej att beställa hem varor.

    Jättefina skåp du kikat på, och kanske kommer att köpa.

    Jag hade en vitmålad bokhylla i köket förut, som gav utrymme för skafferivarorna. Såg hemtrevligt och fint ut.
    Själv röjer jag ur, och ihop allt nu. Nödvändigheterna, på så liten yta som möjligt, och helst förvarat i vackra burkar, och glasburkar.

    Kramen,Eva

    SvaraRadera
  8. Ett riktigt skafferi har jag allt här i vår bostadsrätt, men var är den gamla hederliga städskrubben?
    Vi har helt enkelt inget bra ställe att förvara t.ex. dammsugaren på så oftast står den framme nånstans och kommer det någon gömmer jag den bakom sängen..
    Förr fanns det minsann både ett rejält skafferi och en städskrubb.

    Kram Maidi

    SvaraRadera