lördag 3 augusti 2013

Jag är ingen atlet precis.....

Genom åren har jag haft otroligt mycket värk i bla axel/skuldra på höger sida. Tror själv att det kanske kan ha varit en "yrkesskada" eftersom jag jobbat så ensidigt med höger arm i minst 45 år......men det har jag aldrig fått någon dr att hålla med om......tyvärr har jag inte varit en träningsmänniska så det är bara att erkänna "Jag är svag i alla mina muskler"......jag menar inte att jag önskat se ut så här
http://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/134211/images/2010/female-bodybuilder_122619209.gif

men en och annan vältränad och stark / ryggmuskel hade ju inte varit fel!

Vad har hänt nu då? Jag fick för massor av år sen ett "gummiband" , av en ortoped, att träna med. Det har aldrig fungerat för jag får ont i ryggen direkt......
Kan det finnas smalare/tunnare övningsband?
Och varför LÄR JAG MIG ALDRIG!! Fick för mig att försöka igen.....börja med bara några stycken övningar....dvs dra ut bandet några gånger.....och sen öka lite sakta sakta här framöver........Och nu sitter jag här och beklagar mig/tycker det är för dj***** helt enkelt att ryggmusklerna reagerade direkt. Så nu är det bara att smörja in sig med "värksalva" och vänta.......

Tur att det finns böcker och tv......men såklart vet jag ju att stillasittande inte är rätt medicin!

"Ingen vet vad han klarar av
förrän han har försökt
."
Publicius Syrus 

 

5 kommentarer:

  1. natti,natti har varit uppe och bloggat fick se ditt inlägg.
    Lilla gumman gör inte något Du inte brukar göra, det bliver träningsvärk med en gång. Tack vare din söta hund, så skrev jag om mina gamla hundar som vi haft. men det är 100 år sen kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. håller med om att några starka muskler vore inte dumt att ha,
    men inte skulle jag vilja se ut som hon på bilden
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Tror du satsa på promenader. Börja med korta och förläng successivt!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Alltså, när jag ser sådana bilder av människor så ryser jag på riktigt, kan knappt titta, jag tycker det är vedervärdigt. Och vad är vitsen. Jag inser ju att alla tycker olika och har respekt för dom som tycker det är fint, men jag kan inte se det.

    Promenera tror jag på, röra sig, man behöver nog inte göra så förfärligt mycket mer, bara man är i gång. Och det där med ont i nacken, det är min grej också, och fast jag är "jättehögerhänt" har jag alltid fått dusterna i vänster sida.

    Tur, som du säger, att det finns böcker! Och promenadstigar lägger jag till då!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Krya på Dej Maj <3
    Inge vidare med värk, och det är nog bara att göra det som känns allra bäst.
    Ibland, så gör man ju tvärsom också, som sagt. Jag är likadan ;)

    Hoppas att Du har en god Bok att läsa i Din dag.
    Tevekvällern, vet jag inte så mycket om, för jag har ingen teve.

    KRAM

    SvaraRadera