måndag 26 augusti 2013

Fryser ni kan ni komma hem till mig.....

Pust! Man ska inte klaga på vackert väder men ibland, beroende på hur man bor, kan det bli för mycket.....köpte en ny termometer häromdagen för min andra var trasig.....och igår när jag tittade på den tänkte jag "detta kan inte vara sant".......
Visserligen är det ett litet "prång" där jag har min växter men första tanken var...usch vilken dålig kvalitet för det måste vara något fel här. I somras var det upp till 30-40 gr ute på altanen men detta.....jag ser ju på blommorna att hur mycket jag än vattnar så är de snustorra.

Talade med en granne idag och hon hade samma temperatur igår. Men idag har vi svalare +49 bara......men luften är annorlunda än mitt i sommaren så det går att andas.......Pust!

Idag har det annars varit en Lyckodag. Har varit hos Farmos Fia några timmar. Vilket tempo! Och det ska jag ju vara jätteglad för. Frisk,pigg,alert, aldrig kinkig,nyfiken go och gullig! Ja, ni hör att jag gillar mitt barnbarn. Sonen hade lite att pyssla med och jag tittade till Fia......mycket roligare med pappas grejer, lite maskiner mm än att mysa och läsa en bok. Som mellanmål gäller jord, gamla plommon och usch o fy...snäcksniglar. Hon hann med att stoppa in en i munnen.....och grannens kana (staketen byggs om fn) är superrolig......men jag får passa på för hon kan inte vända sig själv/klättra bakåt....

Jag saknar min gamla lilla trädgård där jag hade äppelträd på spalje när jag ser Fias skörd....

Så underbara färger!
Lite Ernst över detta, eller hur?
Sen har det ju varit så mycket nyheter där jag undrar "hur är detta möjligt" dessa hade jag tänkt hoppa över men den här gick det inte bara för mig att bortse ifrån.

Jag funderar fortfarande på om detta kan vara sant? LÄNK till artikeln HÄR

Nu kommer snart min matleverans och jag längtar såååå har köpt så mycket god frukt!

TREVLIG KVÄLL önskar jag er som tittar in.......

PS. Solen går ner, tjoho, och bara + 25 gr i "prånget fn och 20 längre ut på altanen.


5 kommentarer:

  1. Hej Maj!
    Oj, rena bastuvärmen där vid din uteplats:)


    Inte klokt det där med bron..i somras stod det om en pappa i Borås som tvingade sin 4-åring att hoppa från ett högt hopptorn..vad är det för folk??!

    Vilka härliga röda äpplen, här har vi fått en hel del också:)

    Ha en trevlig kväll,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  2. Oj, en sån värme!

    Härliga äpplen därhemma hos Farmors Fia :)
    Och Fia är så gullig hon också <3

    Appropå brohoppandet, ur led är visst tiden :(

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var varmt och gott hos dig, den har slagit i taket termometern, verkligen.
    Den där lilla Fia ser ju kul och hur söt ut som helst och jag förstår att du tycker det är mysigt att vara med henne.
    Vet du, jag gitte faktiskt inte läsa om dom där hoppen, jag kan inte ta in allt känner jag, men jag såg rubriken och bilden.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Men hjälp så varmt!!!
    Mysigt för dig med lilla söta Fia:)
    Vet inte om vi ska tro allt som står i tidningen. ( Min sambo är journalist.) ;))

    SvaraRadera
  5. Åh, det är ju rena bastun på din balkong !
    Lagom varmt är ju det bästa...
    Förstår att din dag var toppen när du fick tillbringa den med ditt barnbarn. - Men man brukar vara rätt mör efter några timmar i det höga tempot ;)
    - Ja man hoppas ju att det INTE är sant det som står i den artikeln...
    Ha det gott i värmen ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera