lördag 31 augusti 2013

Det var mer trevligt än lönsamt på Loppisen......

Precis en kvart innan festligheterna skulle börja kom stora grå tunga moln "inrullande" över området och regnet vräkte ner.......men lika fort som det kom lika fort slutade det att regna och vi har haft fantastiskt väder.
Korv,kaffe,dricka,poängpromenad och Loppis + ansiktsmålning erbjöds........Jag sålde en hel del på loppis när jag var nyinflyttad på 80-talet. Mycket folk och bra priser! Sen kom den tiden då allt skulle köpas för ca 1 kr och det är inte ok tycker jag. Jättefina saker nästan gratis......


Idag var ju Loppisen bara en aktivitet bland alla andra och mina affärer gick väl inte strålande kan jag säga....publiken var mestadels äldre som "har allt redan".....men ett par hundra skrapade jag väl ihop. Fia med familj och mormor tittade över en sväng och de hittade några bra barnprylar.






Jag tycker ändå att det var en lyckad dag. Träffat och pratat med en del nya grannar och är jätteglad för de fantastiskt fina gårdar vi fått. Lekplatser med jättefina och roliga gungor, rutschkanor mm






Nu är jag tillbaka inne och väntar på Postkodmiljonären (gillar frågesport) och kanske blir det Mr Midsomer.....eller så somnar jag så gott i min fåtölj.

T R E V L I G  L Ö R D A G S K V Ä L L !

4 kommentarer:

  1. Gårdsloppis måste väl vara en trevligt sätt att lära känna grannar, bra du fick sålt något. Du verkar trivas ganska gott i din lilla lya...ibland tänker jag som så att en etta skulle räcka till mig å billigare hyra blir det också men vi får väl se.
    Ha en skön söndag/kramen

    SvaraRadera
  2. Nu försvann det igen vad jag skrev. Så roligt att
    Du fick sälja något. När Du var på Loppis gjorde jag 16 kåldolmar, en kålpudding och biffar, som jag kan ha som Hambutgare. Så när Jill Johnsson
    sjöng provsmakade jag en Dolme.
    Nu skall jag lägga mig, jag orkar inte att blogga nu.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  3. En lyckad dag låter det som :)

    Och så fint ni har fått det på gårdarna.
    Boendemiljön är så viktig.
    Och grannarna också.

    Kramen,Eva

    SvaraRadera
  4. Hej Bästa Maj!

    Så trevligt med loppis och möten med nya människor. Här har du en till som gillar frågesport :o)

    Kattungen är inte min. Men du kan ju gissa om jag ville ta hem den :o): Vi var till Selmas kafé i Lillpite. När vi satt där ute och fikade kom frun som bodde bredvid och visade detta underverk. Hihihi, kanske kände hon på sig att jag är alla katters vän. Jag älskar katter! Tyvärr är min man allergiker så vi kan ingen ha själva.

    Mys & Må-Söndag önskar jag dej!
    Kram
    Monika

    SvaraRadera